- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Cat costa lansarea unui magazin online

14 Apr, 16:37 • Redactia DailyBusiness
Partea nevazuta a magazinului online, logistica, depozitarea, software-ul de gestiune a stocului si a site-ului dau cele mai mari batai de cap start-up-urilor din e-commerce, ajungand sa reprezinte si pana la 30% din costurile totale.
Cat costa lansarea unui magazin online


Potrivit estimarilor
realizate de platforma Frisbo lansata la inceputul anului de Okian,
externalizarea procesului operational prin e-fullfilment poate
injumatati costurile operationale si face magazinul functional din
momentul zero.

 

Potrivit
reprezentantilor Frisbo, orice investitor intr-un start-up de
e-commerce stie ca va avea de investit in constructia si promovarea
magazinului sau online si isi va aloca cea mai mare parte a bugetului
in aceasta directie. Insa costurile cele mai putin evidente, de care
depinde evolutia eficienta a business-ului, sunt cele de operare
efectiva a magazinului online. Acestea pot varia pentru un start-up
de la minim 10% pana la 30% din cifra de afaceri.

Cineva trebuie sa
coordoneze aparitia optima a produselor pe site, de la imagini pana
la informatiile de produs, sa opereze promotii pe site, newslettere
sau cuplaje de produse. Pe langa acestea, partea cu adevarat nevazuta
este preluarea efectiva a comenzilor, procesarea lor, facturarea,
depozitarea, impachetarea, livrarea, retururile sau plangerile. Toate
acestea presupun procese elaborate, spatiu, angajati, sisteme
software, iar pe masura ce magazinul online ia amploare, ele vor
trebui scalate in consecinta”, declara Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

Potrivit acestuia,
avantajul utilizarii unui serviciu de e-fulfillment este ca
transforma costurile operationale indirecte, precum depozitarea,
preluarea comenzilor, gestiunea marfii, facturarea, impachetarea,
livrarea sau chiar gestionarea site-ului intr-un cost direct, legat
de numarul de comenzi realizate si de cantitatea de marfa aflata in
stoc.


Astfel dispar
costurile cu chiria, salarii, achizitionarea unui software specific,
iar startup-ul se concentreaza pe site, produse, preturi, promovare”,
afirma Colceriu.

Costurile comparate
ale unui start-up cu stoc de 30.000 euro, cu pana in 20 comenzi/zi si
2.000 de produse (*)

Tip Cost Pe cont propriu Prin e-fulfillment
Investitia in marfa 30.000 euro 30.000 euro
Chiria pe spatiul de depozitare >200 euro/luna <100 euro/luna
Constructia site-ului 1.000-10.000 euro 1.000-10.000 euro
Preluarea si procesarea a pana in 30
comenzi/zi
Minim 1 salariu fix, indiferent de numarul
comenzilor
1 euro/comanda, pana in 600 euro/luna,
variabil in functie de numarul comenzilor
Impachetare, etichetare, predare curier a
pana in 20 de comenzi/zi
Minim 1 salariu fix, indiferent de numarul
comenzilor
1 euro/livrare, deci pana in 600 euro/luna,
dar variabil in functie de numarul comenzilor
Livrare curier Cca. 10 lei/comanda Cca. 10 lei/comanda
Incasarea banilor de la clienti Cca. 2,5% Cca. 2,5%
Managementul continutului site-ului a 2000
de articole
1 salariu fix, indiferent de numarul
comenzilor
10 centi/articol/luna, adica 200 euro/luna
Management de gestiune/analiza comenzi si
marfa (software)
>15.000 euro 35 euro/user/luna (sistem de gestiune si
analiza cloud)

Pe langa reducerea
cu pana la 50% a costurilor operationale, avantajul principal al
utilizarii unui serviciu de e-fulfillment este ca lansarea
business-ului se produce instant, din momentul in care site-ul este
infiintat si marfa devine disponibila.

Frisbo este prima
platforma de e-fulfillment de pe piata locala, lansata la inceputul
anului de Okian, unul dintre principalii comercianti de carte din
Romania, cu o investitie de 500.000 de euro. Frisbo a preluat
gestiunea a doua magazine online: recentul lansat Leonardo.com.ro si
magazinul de carte Okian.ro, alaturi de noua sa extindere in SUA,
Okian.com.

E-fulfillment este
serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a
comenzilor in numele unui magazin online, de la depozitare, la
preluare de comenzi, impachetare si livrare sau chiar gestionare
website, bazandu-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare si
urmarire a comenzilor. Cu sediul central in Brasov, Frisbo detine o
infrastructura de 1.400 de metri patrati.

Okian realizeaza
comert cu carte straina si romaneasca de peste 15 ani, fiind
reprezentant in Romania al Pearson ELT, parte din grupul educational
Pearson Education.