New Media

De ce să folosești retargetarea în publicitatea online

03 May, 11:36 • Redactia DailyBusiness
Companiile care își construiesc și dezvoltă o strategie online de promovare au multe opțiuni de luat în seamă și una dintre opțiunile care câștigă teren este cea de publicitate programatică.
De ce să folosești retargetarea în publicitatea online

Potrivit
Magna Global, cheltuielile în acest domeniu, la nivel mondial, vor urca de la
14,2 miliarde de dolari în 2015 până la 36,8 miliarde de dolari în 2019, o creștere
de 49% de la an la an. Până în 2019, metodele programatice vor reprezenta mai
mult de jumătate din suma rulată în publicitatea online.

RTB House, furnizor
global de tehnologiei de retargetare dinamică, una dintre tehnologiile bazate
pe cumpărarea programatică, detaliază câteva dintre cele mai importante motive
pentru care sistemele de retargetare sunt atât de utile și eficiente în
actualul peisaj al publicității online.
 

În acest moment în care aproape toate
companiile care activează în zona de comerț online folosesc retargetarea pentru
a crește rata de conversie și pentru a obține o profitabilitate mai mare este
foarte important să beneficiezi la maxim de potențialul acestei tehnologii.

Pe
zona de retargetare există multe posibilități pornind de la soluțiile de
retageting oferite de Google și Facebook, până la furnizori foarte
specializați, dedicați pe această zonă. Astăzi, este evident că o colaborare
doar cu unul dintre furnizori nu este soluția cea mai bună. De fapt, realizarea
campaniilor cu doi sau mai mulți furnizori, atât „standard”, cât și
„specializați” este soluția optimă. Mai jos găsești câteva argumente care
sprijină această afirmație.
 

Audiența extinsă
 

În acest mediu foarte competitiv, specialiștii
în marketing trebuie să se gândească la cele mai eficiente metode de a atrage
câți mai mulți potențiali cummpărători. În caz contrar, vor pierde cursa pentru
captarea atenției clienților. Analiza RTB House arată că majoritatea clienților
au schimbat strategia de retargetare pentru a încorpora unelte specializate de
retargetare după o campanie de testare. Odată cu această decizie, accesul la o
bază cât mai mare de utilizatori se mărește. Majoritatea platformelor au acces
la un număr foarte mare de utilizatori, dar cand comparăm reach-ul zilnic și spațiul
publicitar disponibil, potențialul de a ajunge la un utilizator într-un timp
scurt este mult mai mare prin intermediul platformelor dedicate.

Totodată,
varietatea modurilor în care poate fi livrat mesajul este foarte mare și nu de
fiecare dată un furnizor îl poate găsit pe cel mai potrivit. Astfel, în timp ce
unul dintre retargeteri este eficient în ceea ce privește costul și timpul
pentru accesarea clienților dintr-un anumit grup, altul poate fi eficient în
cazul altui grup de potențiali cumpărători. La final de zi, această strategie
se traduce în campanii livrate mai eficient către grupuri și subgrupuri de
utilizatori, sporind per total performanța campaniei.
 

Bannere dedicate, algoritmi și modele de business ajustate nevoilor
clientului

Un furnizor specializat va duce campania de
retargetare la nivelul următor, pentru ca aceasta este implementată pornind de
la specificul clientului. Bannerele ajustate pentru nevoile clientului de o
echipă de specialiști vor avea o eficiență mai mare, având o integrare mai bună
cu imaginea brandului său. În timp ce campaniile standard de retargeting sunt
optimizate pentru volume mari de trafic, platformele specializate pot folosi,
spre exemplu, algoritmi pentru o rată mare a conversiei. Toate aceste abordări
pot duce chiar și la o dublare a rezultatelor per total ale activităților de
retargeting.
 

De asemenea, un lucru foarte important este
faptul că în platformele dedicate poți rula campania în modele financiare în
care plătești doar în funcție de rezultatele campaniei, cost per conversie sau
comision din vânzările generate.
 

Scenarii complexe de retargetare
 

De cele mai multe ori, retargetarea este
folosită strict pentru campaniile de generare vânzări ca acțiune pe termen
scurt, cu scopul de a aduce utilizatorii care sunt în proces de cumpărare
înapoi în site pentru a converti. Totuși, multe companii au ajuns să folosească
sisteme de retargetare în strategiile pe termen lung, pentru a targeta
utilizatori inactivi. Astfel, retargetarea le reamintește oamenilor de brandul
clientului și crește interacțiunea acestora cu site-ul. Retargetările dedicate
ajung, astfel, să ofere o flexibilitate foarte mare în strategiile de fixare a
obiectivelor și ajută la menținerea brandului în mintea clienților, astfel
încât la următoarea achiziție brandul promovat să fie prima opțiune.