New Media

Viteza de încărcare a magazinelor online din România este sub media din Europa

31 May, 09:34 • Redactia DailyBusiness
Cele mai mari și mai cunoscute magazine online din România au o viteză medie de încărcare între 3 și 6,5 secunde, iar recomandarea Google este ca platforma online a unui magazin să se încarce în maximum două secunde.
Viteza de încărcare a magazinelor online din România este sub media din Europa

Agenția de marketing online Today’s a realizat o analiză a 556 de magazine online din România pentru a vedea câte oferă platforme optimizate pentru dispozitive mobile și care este timpul mediu de încărcare a paginilor web.

În analiza sa, agenția a folosit trei parametri contorizați prin instrumentele de analiză Page Speed Insights (oferă o notă magazinului în funcție de optimizarea pentru dispozitivele de pe care e accesat), Mobile Test Tool (analizează dacă magazinul online este sau nu mobile friendly), ambele dezvoltate de Google, și Pingdom (analizează timpul de încărcare a site-urilor).  

Analiza arată că viteza medie de încărcare a site-urilor magazinelor analizate este de 8,4 secunde. Totuși, cele mai mari și mai cunoscute magazine online din România au o viteză medie de încărcare între 3 și 6,5 secunde, iar recomandarea Google este ca platforma online a unui magazin să se încarce în maximum două secunde.

Din magazinele românești analizate, doar 13,12% se încarcă în mai puțin de 2,5 secunde, în vreme ce viteza medie europeană de încărcare a magazinelor online este de 4 – 5 secunde.

România ajunge astfel sub media din Europa. Spre comparație, site-ul amazon.com – cel mai mare magazin online din Statele Unite ale Americii – se încarcă în 2,16 secunde.  

Acest lucru este esențial pentru că timpul scurt de încărcare al unui website are un impact major asupra unui business online, iar managerii magazinelor ar trebui să țină cont de el, pentru a nu determina utilizatorii să părăsească site-ul.  

„Din experiența noastră, o optimizare a vitezei de încărcare sub pragul de 4 secunde poate duce chiar și la o dublare a ratei de conversie a unui magazin online. Internetul așa cum îl știm sub forma world wide web a ajuns să migreze tot mai mult spre dispozitive mobile și să fie accesat de pe computere foarte bune, astfel că la nivel hardware nu mai este o problemă. Optimizarea a devenit o problemă atât de mare, încât specialiști internaționali în online marketing și magazine cu sute de milioane de clienți, cum este cazul Amazon, au derulat numeroase studii în ultimii ani. Au observat astfel o legătură strânsă între creșterea vânzărilor online și scăderea timpului de încărcare a unei pagini. Amazon, de exemplu, a descoperit că o întârziere a încărcării și cu 100 de milisecunde duce la o scădere a vânzărilor cu 1%. Iar Google și Microsoft pentru motorul de căutare Bing au observat că veniturile din publicitate scad cu 4,3% pentru fiecare două secunde întârziere”, a declarat Marius Lăzărescu, fondator Today”s.

Cum se prezintă comerțul online din România pe mobil  

Analiza mai arată un aspect interesant și atrage atenția că 38% din magazinele online observate nu sunt mobile responsive. Această lipsă devine o problemă tot mai mare, deoarece la nivel global sunt mai mulți utilizatori de internet pe mobil decât cei de pe desktop.  

Cifrele Today”s arată că între 20 și 30% din clienți vin de pe mobile, iar dacă site-urile nu oferă o experiență de utilizare bună, impactul este foarte mare și se pierd potențiali clienți. Folosind instrumentul Mobile Test Tool oferit de Google, nota medie primită de site-uri pentru optimizarea pentru mobil este de 56/100, pe când pentru desktop este de 65/100. Comparativ, magazinele online de top din România au un scor de aproximativ 45/100 și 65/100 pe desktop.  

Lista sfaturilor Today”s pentru sporirea vitezei de încărcare și pentru eficientizarea navigării de pe mobile începe cu optimizarea imaginilor, deoarece în peste 80% din cazuri viteza scăzută de încărcare este din cauza imaginilor prea mari.

Magazinele online trebuie să furnizeze imaginile la o calitate bună, dar în același timp să nu îngreuneze încărcarea, suprasolicitând serverul.

Apoi, funcțiile de navigare pe site trebuie să fie intuitive, iar pe dispozitive mobile toate butoanele și link-urile care trimit în altă parte în site trebuie să fie mari, astfel încât să se poată naviga ușor.

Este recomandată plasarea codurilor de tip javascript în partea de jos a paginii, pentru a nu afecta viteza de încărcare și este indicată folosirea metodelor de compresie acceptate de browserele moderne, care facilitează încărcarea.