Real Estate

Prima piata traditionala intr-un mall

25 Feb, 17:31 • Redactia DailyBusiness
Conceptul de piata fresh a fost inclus in mixul de chiriasi al unui mall, pentru prima data in Romania.
Prima piata traditionala intr-un mall

Prima piata fresh dintr-un centru
comercial a fost deschisa in Uvertura Mall, proiect dezvoltat in
parteneriat cu Consiliul Judetean Botosani. Piata ocupa un spatiu de
865 mp si include 18 magazine si 30 de tarabe, potrivit DTZ Echinox, administratorul mall-ului.

Aceasta piata va sustine
micii agricultori si producatori regionali care vor fi ajutati sa se
integreze in comertul modern si sa se pozitioneze ca o alternativa la
produsele din hipermarketuri. Astazi piata atrage un trafic mediu
zilnic de 1.000 de persoane, asteptariile fiind ca acesta sa creasca
la 2.500 de persoane in momentul in care proiectul va fi
finalizat.

[img=4699][/img]Traditional, partea de piata intr-un centru
comercial era acoperita de hipermarketuri insa, in ultimii trei ani,
au aparut tot mai multi retaileri de produse bio si tot mai multe
centre comerciale aloca spatii generoase propice creari unor zone
corespunzatoare pentru comercializarea acestora. Pentru centrul
comercial Uvertura Mall, in care exista doar un supermarket, piata de
produse proaspete a reprezentat  o solutie optima care acopera
si sectorul FMCG.

“Ne-am propus sa testam
acest nou concept in Uvertura Mall, spatiul de aici raspunzand
perfect atat din punct de vedere tehnic, cat si din punct de vedere
al publicului targetat. Piata a fost o solutie fireasca, pentru
spatiul pe care il aveam la dispozitie” a declarat Sebastian Mahu,
head of property management DTZ Echinox. 

Conceptul
este parte a unui set de alternative pe care DTZ Echinox le propune
pentru proprietati cu suprafete cuprinse intre 5.000 si 20.000 mp, 
in contextul in care tot mai multi proprietari iau in calcul
renovarile spatiilor si improspatarea mixului de chiriasi.

In
Romania, retailul a cunoscut o evolutie spectaculoasa in ultima
perioada. Aceasta evolutie s-a reflectat pe de o parte, in integrarea
de catre dezvoltatorii de centre comerciale a unor concepte de spatii
socio-culturale in schemele de retail, iar pe de alta parte in
aparitia primelor pop-up store-uri in centrul vechi al capitalei si
folosirea echipamentelor digitale in prezentarea produselor si
amenajarea magazinelor.

DTZ Echinox administreaza in
prezent un portofoliu de 160.000 mp de proiecte de retail, printre
care centrul comercial Cocor, Shopping City Sibiu si Shopping City
Suceava, in proprietatea Argo Real Estate, Felicia Shopping Center
din Iasi, in proprietatea CBRE Global Investors si Uvertura Mall din
Botosani aflata in proprietatea Moldova Universal.