Real Estate

Trenduri imobiliare peste ocean: Cum s-au schimbat prioritatile la achizionarea unei case

16 Apr, 13:20 • Redactia DailyBusiness
Daca dupa primul val al crizei, cel din anul 2008, consumatorii instariti din SUA priveau sectorul imobiliar cu teama, iar achizitiile de locuinte aveau ca principal criteriu pretul, calitatea fiind lasata pe locul al doilea, acum lucrurile s-au schimbat.
Trenduri imobiliare peste ocean: Cum s-au schimbat prioritatile la achizionarea unei case

Acum, calitatea primeaza, potrivit
studiului ”Rolul emotional al detinerii unei locuinte” privind
piata rezidentiala de lux, realizat de Luxury Portfolio
International, divizie a Leading Real Estate
Companies of the World. Analiza a fost creata pentru a oferi o
intelegere mai clara a modului in care americanii cu venituri
ridicate actioneaza atunci cand vor sa achizitioneze o locuinta.

[b]Accent mai mare pe timpul petrecut cu
familia[/b]

”Dupa sase ani de recesiune,
consumatorii instariti au invatat cum este mai bine sa isi gestioneze
resursele financiare de care dispun atunci cand vine vorba de
investitii si de managementul lichiditatilor”, a declarat Alexandru
Boff, Real Estate Account Manager Residential Division, in
cadrul casei de consultanta imobiliara si
financiara
Crosspoint.

“In contextul in care recesiunea si-a
lasat amprenta asupra acestei categorii de persoane, familiile cu un
venit peste medie considera acum ca sunt mai fericite si au un mai
mare succes decat aveau inainte de criza. Acest lucru se intampla
deoarece prioritatile lor s-au schimbat. Aceste familii pun un mai
mare accent pe timpul petrecut impreuna cu familia, iar astfel le
sunt influentate deciziile de cumparare a unei locuinte”, a
precizat acesta.

[b]Detaliile locuintei conteaza mai
mult acum[/b]

Potrivit studiului, consumatorii sunt
mai concentrati pe informatiile care diferentiaza o proprietate de
alta, ajungand sa gandeasca faptul ca pretul unei case ar trebui sa
reflecte valoarea acelei locuinte. Astfel, 40-45% dintre acesti
consumatori pun accent pe experienta si emotia pe care cumpararea
unei locuinte o creeaza.

Sunt luate in calcul ”detaliile care
fac ca o proprietate sa merite un pret mai mare”, aici fiind
incluse imbunatatirile aduse locuintelor, precum anumite facilitati
sau modul in care a fost realizata constructia. In plus, aceste
informatii difera de la un cumparator la altul: unele persoane
apreciaza electrocasnicele prezente in bucatarie, altele o toaleta
amenajata intr-un fel aparte.

[b]Casa, factor de implinire
personala[/b]

Studiul mai arata ca achizitionarea
unei proprietati imobiliare de lux reprezinta o experienta emotionala
importanta, in contextul in care o casa este expresia succesului
personal. Asadar, 80% dintre persoanele
care detin o casa spun ca locuinta lor ii face extrem de fericiti,
iar 69% dintre acestia afirma ca sunt fericiti cu viata lor, in
general. In schimb, doar 57% dintre persoanele care nu detin o
locuinta afirma acelasi lucru.

De asemenea, aproximativ 91% dintre
proprietari spun ca locuinta reprezinta planul lor de
viitor.

Pe langa acestea, majoritatea
proprietarilor (92%) sunt de acord cu faptul ca locuinta este ”un
loc de refugiu” – un loc unde sa evadeze. Din acest motiv, atunci
cand persoanele cu un venit peste medie
intentioneaza sa cumpere o proprietate imobiliara cauta acea locuinta
care le ofera intimitate, izolare si care le permite consumatorilor
sa se bucure de familiile lor.

[b]Cerintele noii generatii de
proprietari[/b]

Studiul arata si modul in care
actioneaza noua generatie care este dispusa sa investeasca in real
estate. Agentii imobiliari trebuie sa tina cont de faptul ca
interesele si motivatiile persoanelor cu varste cuprinse intre 18-33
de ani si a celor intre 34-47 de ani sunt extrem de diferite. Aceste
doua generatii reprezinta aproximativ 51% dintre cumparatorii de
case, potrivit estimarilor Harrison Group.

Cererea din partea celor care au 34-47
de ani este destul de ridicata, ei fiind, pe
viitor
, cei care vor face achizitii seminificative, insa
urmatoarea generatie de cumparatori este reprezentata de persoanele
cu varsta intre 18-33 de ani. Multi dintre acestia sunt casatoriti
(75%) si au copii minori (60%), iar multi dintre ei au mai mult de un
copil (54%). Au un stil de viata aglomerat si isi petrec o buna parte
din timpul liber (vacante, weekenduri) cu familia si cu prietenii.

Prin urmare, noua generatie de
cumparatori doreste locuinte care sa le faciliteze aceste interese.

Cumparatorii tineri cauta case in care
sa se simta in largul lor si care sa le ofere intimitate (60%) si o
priveliste spectaculoasa (45%). In interiorul casei ei isi doresc –
dormitor matrimonial cu baie luxoasa (52%), un living open space care
sa le ofere posibilitati de distractie (54%), precum si o piscina in
aer liber, unde sa petreaca timpul liber cu
prietenii si familia (53%).

De asemenea, jumatate dintre acestia
vor sa detina o camera de lucru/birou, procentul fiind similar cu cel
al persoanelor cu varste intre 34-47 ani.

Fondata in 2005, Crosspoint este una
dintre cele mai importante case de consultanta imobiliara si
financiara din Romania. In 2012, a devenit membra
a Leading Real Estate Companies of the World (LeadingRE), o retea
internationala care include peste 500 de companii din domeniul
imobiliar, care detin, in totalitate, aproape 5.000 de agentii si
140.000 de asociati, in peste 30 de tari. Membrii LeadingRE
realizeaza la nivel mondial tranzactii anuale in valoare de circa 250
miliarde de euro.