- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Auchan Romania va deschide 10 magazine pana in 2009, cu 300 mil. euro

15 May, 15:04 • Redactia DailyBusiness
Auchan Romania va deschide doua hipermarketuri anul acesta, din care unul in Bucuresti si alte opt in 2009, investitiile totale necesare depasind 300 milioane euro, a declarat joi Regis Mougel, directorul general al companiei.
Auchan Romania va deschide 10 magazine pana in 2009, cu 300 mil. euro

„Anul acesta vom deschide doua magazine noi in Bucuresti (Militari) si Suceava, urmand ca in 2009 sa continuam expansiunea retelei cu inca opt unitati. Investitia medie pentru un hipermarket este cuprinsa intre 30-40 milioane euro, in functie de dimensiunile acestuia”, a spus Regis Mougel, pentru Newsin.

In prezent, Auchan Romania opereaza cinci magazine cu o suprafata comerciala de 46.500 metri patrati, investitiile totale realizate de companie de la intrarea pe piata locala ridicandu-se la circa 300 milioane euro.

Potrivit unui studiu realizat de Planet Retail, Auchan Romania va avea cea mai importanta crestere din retailul modern pana in 2013, cand va inregistra vanzari de 1,95 miliarde euro si o cota de piata de 2,4%, fata de 0,3% in 2007.

Auchan a deschis primul sau magazin in Romania in noiembrie 2006, in cartierul bucurestean Titan, dupa o investitie de 40 milioane euro.

Mougel: Piata de retail va ajunge la maturitate in 2012

Directorul general al companiei, Regis Mougel, a declarat ca pana in 2011-2012, piata romaneasca de retail va ajunge la maturitate, iar numarul total de hipermarketuri se va ridica la 120-140 de unitati.

Referitor la acuzatiile aduse retailerilor de producatori, cu privire la marjele ridicate de profit ale hipermarketurilor (peste 60%) Regis Mougel a declarat ca reteaua Auchan Romania are o marja de profitabilitate de 0,2%, avand in vedere ca se afla in curs de dezvoltare.

„Din pretul final, noua ne revine doar un profit de 0,2%, deoarece 72,2% se duce la furnizor, 16% reprezinta TVA, 2,2% sunt taxele si asigurarile sociale, 2,7% sunt costurile cu salariile si angajatii, 3,2% sunt cheltuielile cu chiria, 0,5% costurile cu energia, 0,8% intretinerea, 1,5% alte cheltuieli si 0,8% cheltuielile cu marca. Retailerii mai vechi intrati pe piata pot ajunge la o marja de profitabilitate de 4%”, a explicat Mougel modul de formare al pretului la raft.