- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Creste concurenta pe piata supermarketurilor. Proprietarul Penny investeste 58 mil. euro in 2013

27 May, 14:43 • adrian.mihaltianu
Piata locala a supermarketurilor a cunoscut o crestere constanta in ultimii ani, in ciuda problemelor economice. Astfel, retailerii au investit in deschiderea a sute de supermarketuri, in special in provincie. Astazi, unul dintre jucatori a anuntat noi planuri de dezvoltare.
Creste concurenta pe piata supermarketurilor. Proprietarul Penny investeste 58 mil. euro in 2013

Prezenta de peste zece ani pe piata
romaneasca, prin retelele de magazine Penny Market si XXL Mega
Discount, compania Rewe Romania realizeaza, in 2013, cea mai ampla
investitie in dezvoltare din ultimii ani, in valoare de 58 de
milioane de euro
si vrea sa deschida 20 de noi magazine in tara.

“Daca in anii trecut am investit
anual 30-38 milioane de euro, in 2013 vom face investitii de 58
milioane de euro, urmand ca in 2014, acestea sa fie tot de circa 50
milioane de euro”, a declarat luni Daniel Gross, directorul
financiar (CFO) al Rewe Romania.

Compania are o noua strategie de
dezvoltare si a inceput prin reamenajarea magazinelor.

“Primele remodelari in reteaua de
magazine au inceput in 2011 cand am investit in acestea circa 1,5
milioane de euro si s-au intensificat in 2012, cu investitii de 2,5
milioane de euro. Pentru acest an avem un buget de 6 milioane de euro
pentru remodelarea a 60 de magazine, urmand ca procesul sa se
finalize in 2014 cand vor fi reamenajate 20 de magazine”, a
precizat Daniel Gross.

In prezent, reteaua Rewe este alcatuita
din 137 de magazine Penny Market si 7 magazine XXL Mega Discount.


“Anul 2013 marcheaza cea mai
puternica investitie din partea Rewe Romania in dezvoltarea celor
doua retele de magazine, atat prin deschiderea de noi unitati, cat si
prin extinderea procesului de modernizare la un numar mai mare de
magazine”, au declarat oficialii grupului.

“Obiectivele Rewe Romania pentru
2013-2014 prevad deschiderea a 20
de noi unitati
Penny Market in fiecare an, cumuland o
investitie in dezvoltare de peste
100 de milioane de euro
in cei doi ani. Suma va fi alocata
in primul rand noilor magazine inaugurate, dar un procent important
va fi destinat imbunatatirii retelei actuale”, au adaugat acestia.

Rewe a intrat pe piata din Romania in
anul 2001 cand a deschis primul magazin XXL Mega Discount, iar in
2005 a lansat si magazinele Penny Market.

Daniel Gross a precizat ca in ceea ce
priveste dezvoltarea magazinelor Penny, ritmul de deschidere a fost
in primii ani de 5-10 magazin pe an, iar in 2008 si 2009 expansiunea
a trecut la 30 de magazine pe an. In urmatorii ani expansiunea s-a
redus la 15 magazine pe an.

“Acum avem un nou concept si vrem sa
inauguram 20 de magazine pe an”, a subliniat Gross.

Potrivit acestuia, investitiile in
dezvoltare sunt considerabile in acest an deoarece compania creste
atat numarul de magazine, dar si achizitioneaza noi terenuri pentru a
deschide magazine in anii urmatori.

“Investitia intr-un magazin nou este
de aproximativ 2 milioane de euro. Cam jumatate – 1 milion de euro –
din acest pret se duce catre achizitia terenului”, a explicat
directorul financiar.


El a mai spus ca pentru un magazin este
nevoie de inim 5.000 de metri patrati, avand nevoie de de parcare de
70-100 de locuri.

Gross a mai spus ca bugetul de
marketing pentru acest an este de 9 milioane de euro.

Christian Beck, viitorul CEO al Rewe
Romania, a declarat ca Penny are o noua strategie de dezvoltare,
punand mare accent pe produsele proaspete, precum painea, carnea sau
fructele si legumele.

“La inceputul acestui an, Penny
Market a fost repozitionat, desavarsind astfel un proces amplu de
modernizare, initiat in 2012. Reteaua Penny Market ofera un sortiment
echilibrat intre produsele autohtone, de la producatorii locali, si
produse internationale la preturi foarte avantajoase. Alimentele
produse in Romania reprezinta acum peste 60%
din gama de produse
alimentare comercializate de supermarketuri”, a spus Beck.

Conform acestuia, printre
imbunatatirile aduse magazinelor se numara deschiderea unui raion de
brutarie cu produse proaspete, prezent in peste 70% din magazinele
din retea. Obiectivele pentru 2013 prevad dotarea integrala a retelei
Penny Market cu brutarie proprie si deschiderea unei macelarii
in cel putin 20 de unitati.


Totodata, Martin Bruning, managing
director corporate communication Rewe, a subliniat ca Romania este o
piata importanta pentru dezvoltarea grupului.

“Romania este o tara strategica
pentru Rewe. De aceea continuam investitiile.Deschidem noi magazine
si le modernizam pe cele existente. Vrem sa ajungem la 400 de
unitati in umatorii 10 ani
”,a psu spus Bruning.

De asemenea, relansata la inceputul lui
2013 sub un nou nume, reteaua XXL Mega Discount a parcurs un amplu
proces de reamenajare si modernizare.


Care este
concurenta pe piata

Daniel Gross a
aratat ca pana in prezent dezvoltarea Penny Market s-a facut in
general in provincie, avand doar 4 magazine in Bucuresti, plus unul
XXL Mega Doscount.

Pana in prezent
ne-am axat pe orasele mici, dar in 2013 si 2014 ne indreptam si catre
urbanul mare”, a spus Gross.

In Bucuresti nu
ne-am extins pentru ca era foarte scump. Abia acum sunt interesante
preturile (terenurilor, n.r.). Avem deja cateva terenuri cumparate
sau in negocieri pentru achizitii”, a adaugat el.

Potrivit acestuia,
Rewe deschide in acest an un magazin Penny Market si unul XXL Mega
Discount in Capitala, iar in 2014 vor fi inaugurate 4 sau 5
supermarketuri Penny.

Gross a mai precizat
ca Rewe are o echipa de angajati care verifica in permanenta
preturile practicata de concurenta pentru a putea oferi preturi mai
mici. Penny garanteaza ca are cele mai mici preturi din oras la
produsele din pliante, in conditiile in care magazilele reduc adaosul
comercial spre zero.

Aceasta practica este practicata si de
alte magazine, insa totul depinde de cat de vizibile isi fac aceste
oferte. Fiecare retailer are o gama de produse mai ieftine, in
general cele sub marca proprie.

La finalul acestui an, reteaua Penny
Market va depasi 150 de magazine.

Printre concurentii Penny se numara
Lidl, Mega Image, Carrefour sau Profi.

Astfel, Mega
Image
este cel mai mare lant de
supermarketuri din Romania cu o retea ce cuprinde 222 magazine in
Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Targoviste si alte
orase, sub marcile Mega Image (142) si Shop&Go (80).

De asemenea, Lidl are
aproximativ 160 de magazine la nivel national, iar Carrefour
detine 68 supermarket-uri „Market”, si 23 magazine de proximitate
„Express” (pe langa cele 24 de hipermarketuri).


Profi Rom Food a
ajuns in aceasta luna la o retea formata din 163 de magazine, aflate
in 88 de localitati din 36 de judete.

In 2012, reteaua Penny Market a
inregistrat o cifra de afaceri de aproape 2 miliarde de lei, ceea ce
a adus companiei o crestere de 10,53% fata de anul precedent. Pentru
acest an, compania estimeaza o crestere a afacerilor de peste 10%,
pana la circa 2,25 miliarde de lei.

Compania Rewe
Romania face parte din concernul german Rewe Group, care este
reprezentat in 13 tari europene, cu o cifra de afaceri inregistrata
in anul 2012 de 49,7 miliarde euro si peste de 300.000 de angajati,
in 15.538 de magazine. In Romania, grupul este prezent prin lanturile
de magazine Billa, XXL Mega Discount si Penny Market.


[b]Citeste si:
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/cat-de-cautate-sunt-magazinele-de-tip-discount-89956/]Cat
de cautate sunt magazinele de tip discount[/url][/b]