- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Orkla Foods Romania: Vanzari in crestere cu 7,5% in 2009

06 Apr, 12:56 • Redactia DailyBusiness
Producatorul margarinei Wiesana, Orkla Foods Romania, a inregistrat anul trecut vanzari consolidate cu 7,5% mai mari fata de 2008, pe fondul unei piete dificile de consum, a anuntat marti compania.
Orkla Foods Romania: Vanzari in crestere cu 7,5% in 2009

In 2008, Orkla Foods Romania a inregistrat o cifra de afaceri consolidata de 120,7 mil. lei, potrivit datelor de la Registrul Comertului.

„Desi contextul economic a fost unul defavorabil industriei consumului, rezultatele noastre sunt pozitive. La acestea au contribuit o strategie coerenta de vanzari si marketing in ciuda presiunilor legate de bugete in acest domeniu precum si finalizarea programului intern de reorganizare inceput la sfarsitul anului 2007”, a declarat Manuela Banu, director general Orkla Foods Romania.

La finalul anului 2008 Orkla Foods Romania a deschis o noua directie de business prin intrarea in categoria ingredientelor pentru panificatie si cofetarie, lansand pe piata interna 108 produse specifice.

„Modelul nostru de business este unul flexibil: in anul 2008 am identificat aceasta directie iar rezultatele sunt deja vizibile, noua linie de afaceri contribuind dupa numai un an cu 10% in cifra de afaceri a segmentului B2B”, au precizat reprezentantii Orkla Foods.

Orkla Foods Romania a ramas lider atat in volum cat si in valoare in categoriile ketch-up (Tomi, La Minut) si margarina pentru gatit (Unirea), precum si lider de volum in categoria mustar (Bunatati de la Bunica, La Minut).

Vanzarile in segmentul margarina ale Orkla Foods Romania pentru retail au ramas constante in conditiile unei scaderi a pietei fata de anul precedent. Brandul Linco a avut cea mai mare crestere a vanzarilor, de peste 20%, ca urmare a campaniilor sustinute de marketing, in timp ce brandul Wiesana a fost repozitionat prin imbunatatirea retetei cu surse de Omega 3 si 6.

O usoara crestere s-a evidentiat si pe segmentul pate (Ardealul), acesta castigand un procent la cota de piata.

In prezent Orkla Foods Romania are peste 400 de angajati, fiind principalul angajator in judetele Covasna si Iasi. Compania nu si-a redus numarul de angajati pe fondul crizei economice, iar pentru anul 2010 are in vedere derularea unor programe de dezvoltare profesionala.

Pentru acest an compania urmareste mentinerea performantelor actuale pe piata de retail si obtinerea unei pozitii de top pentru consumul industral, in special pe noua directie de afaceri, a ingredientelor de panificatie, cofetarie si patiserie.

„Anul 2010 va sta in continuare sub semnul prudentei in ce priveste consumul”, considera Manuela Banu.

Orkla Foods Romania activeaza in Romania prin doua societati: Orkla Foods Romania si Productie Ardealul.

Orkla Foods este prezenta pe piata bunurilor de larg consum din Romania din anul 2002 si este un jucator important in industrie. Portofoliul Orkla cuprinde marci locale apreciate de consumatori precum margarina (Wiesana, Linco, Unirea), ketch-up (Tomi, La Minut), pate si mancaruri la conserva (Ardealul), mustar si sosuri pentru paste (Bunatati de la Bunica, La Minut) dar si aluaturi congelate (Linco).

Orkla Foods Romania apartine diviziei Orkla Food Ingredients, unul dintre cei mai mari cinci furnizori din Europa din industrie cu 32 de companii prezente in 14 tari.

Grupul are operatiuni in domeniul bunurilor de larg consum, al industriei chimice si al investitiilor financiare si este una dintre cele mai mari companii listate la Bursa din Oslo. Orkla are 35.000 de angajati iar la sfarsitul anului 2009 a raportat venituri operationale de 6,9 miliarde euro si profituri inainte de taxe de 133 milioane euro.