- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Este oficial: Concurenta a sanctionat Posta Romana cu 24 mil. euro

17 Dec, 13:51 • Redactia DailyBusiness
Consiliul Concurentei a sanctionat Compania Nationala Posta Romana (CNPR) cu amenda de 103,3 milioane lei (24,06 milioane euro), reprezentand 7,2% din cifra de afaceri realizata pe 2009, pentru abuz de pozitie dominanta, a anuntat vineri institutia.
Este oficial: Concurenta a sanctionat Posta Romana cu 24 mil. euro

„Companiile cu capital de stat nu sunt exceptate de la respectarea Legii Concurentei. Regulile sunt aceleasi si trebuie respectate de toti actorii de pe piata, sanctiunile aplicandu-se fara discriminare”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.

Investigatia finalizata de Consiliul Concurentei a urmarit doua posibile incalcari ale legii, privind abuzul de pozitie dominanta al CNPR prin politica sa de acordare a reducerilor tarifare pentru furnizarea unor servicii postale.

Este vorba de acordarea unui tratament preferential companiei Infopress Group SA in perioada 2005 – 2009 pe piata serviciului postal standard de trimitere interna de publicitate prin posta adresata (numit si serviciul Infadres), extins si pe piata serviciului de corespondenta comerciala, precum si acordarea reducerilor tarifare in mod discriminatoriu intermediarilor pentru prestarea de servicii postale standard de corespondenta comerciala si Infadres.

Consiliul Concurentei a declansat, in perioada 2005 – 2009, 4 investigatii referitoare la posibile abuzuri savarsite de CNPR, acestea fiind conexate intr-o una singura investigatie.

Astfel, in 2005, in urma unei plangeri depuse de 7 companii, Consiliul Concurentei a declansat o investigatie privind un posibil abuz de pozitie dominanta savarsit de CNPR pe piata serviciilor de trimitere interna de publicitate prin posta – Infadres.

Companiile care au depus plangere au fost: 4 firme de marketing direct (Direct Marketing Group SRL, Hit Mail Romania SRL, Mailers Serv SRL, Open Public Service SRL), 2 edituri (Editura Reader’s Digest, Rentrop & Straton Grup de Editura si Consultanta in Afaceri SRL) si o agentie de publicitate (Leo Burnett & Target SA).

Ulterior deschiderii acestei investigatii, tot in 2005, la Consiliul Concurentei a fost depusa o noua plangere privind abuzul CNPR de catre 10 companii (cele 7 care au depus prima plangere la care s-au adaugat editurile Eurocor IECC SRL, International Masters Publishers SRL, Prietenii Cartii SRL), faptele reclamate fiind similare celor din prima investigatie.

In 2006, SC Mailers Serv SRL a depus o alta plangere la Consiliul Concurentei privind un abuz de pozitie dominanta al Postei Romane, prin acordarea unor conditii contractuale mai favorabile SC Infopress SA (concurent al Mailers) pentru prestatii echivalente.

In 2009, autoritatea de Concurenta a declansat din oficiu o investigatie privind un posibil abuz al CNPR pe piata serviciului Infadres si pe piata serviciului de corespondenta comerciala ca urmare a aplicarii unei politicii discriminatorii de acordare a reducerilor tarifare in perioada 2008 – 2009.

Intermediarii sunt companiile care desfasoara activitati de pregatire a trimiterilor postale (de corespendenta, publicitate prin posta).

Serviciul postal de corespondenta comerciala este serviciul trimitere de corespondenta neprioritara adresata (se livreaza la adresa tiparita de expeditor pe ambalaj) prezentata la oficiile postale de catre intermediari si alte societati comerciale.

Serviciul postal „Infadres” se refera la expedierea de publicitate prin posta adresata.