Pentru 2025, Continental estimează acum o marjă ajustată a profitului operațional (EBIT) pentru divizia de anvelope cuprinsă între 12,5% și 14%, față de estimarea anterioară de 13,3% – 14,3%.
În ceea ce privește marja EBIT a întregului grup pentru anul în curs, compania preconizează că va fi între 10% și 11%, în scădere față de prognoza precedentă, care indica un interval de 10,5% – 11,5%.
Continental a confirmat intenția de a vinde divizia ContiTech, specializată în cauciuc și mase plastice, în cursul anului viitor. Această decizie face parte dintr-un plan amplu de restructurare, care vizează transformarea companiei într-un producător concentrat exclusiv pe anvelope.
Potrivit analiștilor de la Bernstein, o astfel de vânzare ar putea aduce 4,5 miliarde de euro, o sumă echivalentă cu vânzările generate de ContiTech în 2024.
„Din păcate, motivele pentru această transformare internă cresc de la o zi la alta”, a declarat directorul general Nikolai Setzer, potrivit Reuters. El a menționat provocările macroeconomice și turbulențele geopolitice, inclusiv tarifele vamale, care afectează lanțul de aprovizionare.
Pe lângă vânzarea ContiTech, Continental pregătește și separarea diviziei sale auto, care va deveni o companie independentă, sub numele de Aumovio. Aceasta urmează să fie listată pe bursă în luna septembrie.
„Avem deja o dată. Pregătirile noastre avansează ferm”, a declarat directorul financiar Olaf Schick, adăugând că detaliile vor fi anunțate în curând.
Noul CEO al Aumovio, Philipp von Hirschheydt, a precizat că obiectivul companiei este să crească vânzările cu aproximativ 22% față de nivelul din 2024, urmărind să depășească 24 de miliarde de euro pe termen lung.
Continental are peste 20.000 de angajaţi în ţara noastră şi deţine cinci unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei şi Iaşi. Compania are un centru de distribuţie a anvelopelor în București.
În perioada 1999 – 2023, Continental a investit peste 2,3 miliarde de euro în activităţile din România.