- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

BMW lansează mașina care își schimbă culoarea după dispoziția șoferului și vorbește ca o ființă umană

06 Jan, 10:06 • Cornel Ghimeșan
BMW ar putea lansa vehiculul viitorului! Compania a prezentat mașina care vorbește cu tine ca o ființă umană și care își schimbă culoarea în funcție de dispoziția șoferului. Aceasta ar putea intra în producție în 2025.
BMW lansează mașina care își schimbă culoarea după dispoziția șoferului și vorbește ca o ființă umană

BMW a prezentat un prototip al unui vehicul care pare din filmele SF. Acesta vorbește ca o ființă umană și își schimbă culoarea ca un cameleon în funcție de dispoziția șoferului. Acest concept de mașină bazat pe inteligență artificială, prezintă o folie E Ink viu, care schimbă culoarea și un afișaj AR care umple întregul parbriz, transmite Reuters.

Alte articole: Fostul coleg al lui Elon Musk investește 160 de milioane de dolari într-un nou tratament pentru orbire, bazat pe realitatea virtuală și augmentată

Conceptul BMW i Vision Dee (sau Digital Emotional Experience) este un sedan electric compact, cu semne distinctive ale designului BMW. Estetica simplificată lasă mult spațiu alb în starea inertă a conceptului, prezentând un fel de „tablă goală” pentru ca elementele digitale ale designului să iasă în evidență. Când șoferul se apropie de vehicul, conceptul se trezește cu senzori biometrici care autentifică identitatea proprietarului.

BMW lansează mașina care își schimbă culoarea după dispoziția șoferului și vorbește ca o ființă umană
BMW lansează mașina care își schimbă culoarea după dispoziția șoferului și vorbește ca o ființă umană

La interior, designul cabinei rămâne simplu, cu o temă „pânză albă” care permite elementelor digitale ale cockpitului să iasă în evidență. Nu există afișaje fizice, foarte puține butoane și o utilizare restrânsă a materialelor pe tot parcursul. Vision Dee are un volan cu un design vertical de spițe care permite o prindere mai ergonomică a jantei acolo unde mâinile șoferului cad cel mai natural. Roata păstrează comenzile haptice „figitale” ale degetului mare, care, împreună cu comenzile vocale, sunt modalitatea principală de a controla tehnologia.

BMW dă peste cap piața vehiculelor

Automobilul BMW i Vision Dee a fost dezvăluit de constructorul german de automobile de lux miercuri seara, la conferinţa CES, la o lansare spectaculoasă, iar directorul general Oliver Zipse a spus că tehnologia va fi pusă în producţie în 2025.

BMW intenţionează să lanseze o nouă gamă de vehicule electrice, numită Neue Klasse.  Conceptul de automobil prezentat BMW a fost în mare măsură o maşină de spectacol, cu elemente care ar putea fi dificil de pus în producţie de masă la preţuri competitive.

Dar Zipse a spus la Palms Casino că BMW ”va aduce această tehnologie în Neue Klasse… în producţie serioasă”.

Una dintre cele mai izbitoare caracteristici ale conceptului este bordul care nu are ecrane. În schimb, tabloul de bord are un glisor digital care controlează imaginile proiectate pe parbrizul maşinii. La cel mai înalt nivel, parbrizul ar putea arăta o lume digitală, virtuală, în locul realităţii străzilor oraşului.

„Conducerea digitală nu se referă la cine are cel mai mare ecran”, a spus Zipse.

Acest punct de vedere este în contradicţie cu majoritatea concurenţilor din segmentul de lux ai BMW, începând cu Tesla, care a făcut din ecranul mare, de înaltă definiţie, caracteristica centrală a tablourilor de bord ale vehiculelor sale.

În timpul unei prezentări culminate apariţia actorului şi fostul guvernator al Californiei Arnold Schwarzenegger, BMW i-a acordat şi un rol central lui ”Dee”, un asistent digital care a conversat cu Zipse, cu o voce feminină.

Mizând pe sloganul său de lungă durată ”maşina supremă”, BMW a spus că tehnologia ”Dee” ar putea face din viitoarele maşini ”însoţitorul suprem”.

Citește și: Britanicii nu scapă de muncă nici când fac…grevă. Guvernul le pregătește o lege care va impune asigurarea unui serviciu minim în timpul acestei forme de protest

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult