Șeful Linkedin dezvăluie care sunt cele patru calități pe care angajatorii le caută în CV-uri viitorilor angajați. Facutatea pe care au absolvit-o nu mai este în zilele de astăzi un criteriu important pentru angajatori.
Ryan Roslansky, ceo-ul de la Linkedin, a angajatorii sunt interesați de abilitatea viitorilor angajați de a folosi inteligența artificială.
„Cred că schimbarea mentalității este probabil cel mai interesant lucru, deoarece bănuiala mea este că viitorul pe piața muncii nu mai aparține oamenilor care au cele mai sofisticate diplome sau au mers la cele mai bune facultăți, ci oamenilor care sunt adaptabili, vizionari, pregătiți să învețe și pregătiți să adopte aceste instrumente. Piața muncii se deschide într-un mod pe care nu cred că l-am mai văzut până acum”, a spus Roslansky, potrivit Business Insider, citat de digi24.ro.
Potrivit unui sondaj realizat de Microsoft în 2024, 71% dintre oamenii de afaceri ar alege candidatul mai puțin experimentat, cu competențe de inteligență artificială, în detrimentul candidatului experimentat, fără astfel de abilități.
Conform datelor LinkedIn făcute publice în cadrul evenimentului „Ziua inteligenței artificiale la locul de muncă” al companiei, numărul joburilor care necesită competențe de inteligență artificială a crescut cu aproximativ 70% față de anul precedent.
„Intelgența artificială se schimbă rapid. Va schimba tipul de competențe pe care ni le dorim, tipul de locuri de muncă pe care le vom avea. Va schimba direcția carierei noastre și va schimba modul în care angajatorii privesc talentele. Este puțin înfricoșător”, a spus Karin Kimbrough, economista-șefă a LinkedIn.
Ryan Roslansky spune că abilitățile interpersonale sunt în continuare apreciate de angajatori.
„Cred că, sincer, componenta umană a tuturor acestor lucruri va fi arma secretă a majorității oamenilor. Așadar, empatia, comunicarea, adaptabilitatea, capacitatea de a purta pur și simplu o conversație cu cineva. Nu uitați de abilitățile umane. Acestea sunt esențiale pentru a avea succes în orice încercați să faceți în viitor”, este sfatul CEO-ului LinkedIn.