- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cea mai mare factură pentru infrastructura rutieră în prima decadă a lunii: 94 de milioane lei pentru Drumul Expres Brăila-Galați

10 Nov, 19:02 • Fundeanu Madalina
UMB a transmis o factură de 94 milioane lei pentru lucrări executate la Drumul Expres Brăila-Galați. Aceasta este cea mai mare factură pentru infrastructura rutieră în prima decadă a lunii.
Cea mai mare factură pentru infrastructura rutieră în prima decadă a lunii: 94 de milioane lei pentru Drumul Expres Brăila-Galați

Constructorul român UMB a transmis CNAIR o factură de 94 milioane lei pentru lucrări executate la Drumul Expres Brăila-Galați, aceasta fiind cea mai mare factură pentru infrastructura rutieră în prima decadă a lunii. Factura de 94 de milioane lei reprezintă 20 % din valoarea totală a contractului pentru DEx 6 (inițial 371 milioane lei, suplimentat la 450 milioane), potrivit datelor oficiale CNAIR, scrie Economedia.

Factura de 94 de milioane lei pentru Drumul Expres Brăila-Galați

A doua factură ca valoare, mai exact de 84 milioane de lei este a constructorului WeBuild (Italia) pentru Podul peste Dunăre de la Brăila, proiect care include și drumurile de legătură unde continuă lucrările. Ultima poziție a clasamentului revine Alsim Alarko, aproape 45 milioane lei pentru lotul 2 al Autostrăzii Bucureștiului.

Drumul Expres Brăila-Galați a ajuns la 78 % execuție și va fi deschis ,,la jumătatea anului viitor”, a anunțat pe 1 noiembrie, Ministrul Sorin Grindeanu. Anterior, ministrul Grindeanu estimase finalizarea celor 10 kilometri, inclusiv structura complexă de 1,7 kilometri, în decembrie 2023 și apoi la începutul anului viitor.

Drumul Expres Brăila-Galați
Drumul Expres Brăila-Galați

Te-ar putea interesa și: Se închid două mari tuneluri care duc în Bulgaria! MAE emită alertă de călătorie până în iulie 2024

„Toată această lucrare nu este una simplă. Pentru traversarea râului Siret este nevoie de peste 900 de piloni (n.r piloți) pentru această traversare a Siretului, mai sunt de forat sub 10.

Termenul de finalizare este jumătatea anului viitor. Este un termen cât se poate de realist care va asigura fluidizarea mai bună dinspre Galați spre Brăila și cu Podul Brăila, cu Tulcea și Constanța.

Este un drum important un constructor foarte bun care se va ține de grafic și care va respecta ce spuneam, ca până la jumătatea anului viitor să fie finalizată această lucrare”, a anunțat Sorin Grindeanu pe 1 noiembrie 2023.

Podul Brăila + Drumuri de Legătură:

Întregul contract, Pod peste Dunăre și Drumuri de Legătură este la 97 % execuție, însă WeBuild a avansat termenul octombrie 2024 pentru finalizarea variantei lungi Jijila. În replică, șeful CNAIR, Cristian Pistol afirmă că varianta Jijila se poate deschide în 2 luni.

Autostrada București Sud, lot 2:

Deschiderea parțială a lotului 2 între Bragadiru DN 6 și DN 5 este garantată până la sfârșitul anului, deși pe termenele din contract, ar fi trebuit să fie gata toți cei 34 de kilometri dintre Bragadiru și A 2, loturile 1 și 2. Stadiul fizic pe Lotul 2 e de 94 %, potrivit sursei menționate.

Vezi și: Autostrada Transilvaniei aduce proiecte istorice în infrastructură. CNAIR va aproba construirea unui drum pentru legătura orașului Șimleul Silvaniei la A 3