- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cerealele din Portul Constanța vor fi stocate într-un nou terminal. Capacitatea maximă depășește 600.000 de tone

16 Jan, 17:01 • Polojan Tudor
Un nou terminal pentru cerealele grele oleaginoase se va deschide în Portul Constanța. Socep vine în ajutorul pieței cu un nou punct de stocare cu o capacitate impresionantă.
Cerealele din Portul Constanța vor fi stocate într-un nou terminal. Capacitatea maximă depășește 600.000 de tone

România a reușit anul acesta să își consolideze poziția pe piețele terțe și să vândă peste 12,4 milioane de tone de cereale, adică 27% din exporturile totale ale blocului comunitar. Compania Socep, deținătoarea noii capacități de stocare, transmite printr-un raport trimis către BVB că totalul suportat de noul terminal va fi de 650.000 de tone de cereale, conform Profit.ro.

„Potrivit informațiilor oferite de site-ul Oficiului Național al Registrului Comerțului, a fost admisă cererea societății Socep SA nr. 1588/10.01.2023 privind înregistrarea punctului de lucru Terminal de cereale situat în municipiul Constanța, Incinta Port Mol II, județul Constanța. Estimăm că în decursul unui an compania Socep SA va opera prin noua capacitate de stocare minim 650.000 de tone de cereale grele și oleaginoase”, transmite compania Socep.

Nave de tip Panamax vor putea fi operate prin noul terminal. Acestea vor avea o capacitate cuprinsă între 65.000 – 67.000 tdw la un pescaj de până la 13,5 metri.

În primă fază, terminalul asigură o încărcare a navelor de circa 800 de tone pe oră cu ajutorul unui shiploader modern. În faza a doua de dezvoltare a investiției, capacitatea urmează să fie dublată ajungând la aproximativ 1600 de tone pe oră, această fază fiind asigurată de încă un shiploader.

Mai citește și: Un nou concept hotelier în 2023. Românii pot beneficia de facilități de lux la super all-inclusive

Lan de cereale/ Foto sugestivă
Lan de cereale/ Foto sugestivă

În documentul trimis către BVB se mai arată și viteza de descărcare a cerealelor. Viteza de descărcare din mijloacele auto va fi egală cu 800 de tone pe oră, în timp ce vagoanele vor fi descărcate cu o viteză de 400 de tone pe oră. Operațiunea de descărcare a mijloacelor mobile, dar și a vagoanelor poate fi efectuată simultan, se mai arată în raport.

„Terminalul a fost proiectat cu echipamente performante ce corespund și ultimelor cerințe privind sustenabilitatea și protecția mediului înconjurător”, precizează Socep.

Data de finalizare a fazei a doua de dezvoltare a investiției se estimează că va fi finalul verii anului 2024.

România, prinde liderii pieței agricole în exportul de cereale

România a încheiat anul 2022 cu exporturi totale de 12,4 milioane de tone de cereale (grâu, făină de grâu, porumb, orz, ovăz), reprezentând 27,3% din totalul de 45,5 milioane de tone livrate de blocul comunitar, potrivit ultimelor date ale Comisiei Europene, scrie Economica.net

Dintre cele 12,4 milioane de tone exportate, peste 6,3 milioane au fost de grâu iar peste 4,2 milioane de tone au fost  de porumb. România este astfel al doilea cel mai mare exportator de grâu după Franța, dar cel mai mare exportator de porumb.

Mai citește și: Motorina rusească va fi interzisă în Uniunea Europeană. Ne așteaptă o criză a carburanților?

Pasionat de tot ce înseamnă viață, de la scris până la bucătăria internațională, de la fotografie la istorie, de la muzică la abstract. Cu o dorință arzătoare de a spune lucrurilor pe nume, ... citește mai mult