- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

CNAIR a primit 5 oferte pentru nodurile rutiere care leagă două baze MApN de Autostrada Moldovei și Autostrada Soarelui

18 Mar, 20:39 • Adrian Popovici
CNAIR anunță că primit cinci oferte pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) a nodurilor rutiere de la Boboc, județul Buzău, legătura cu Autostrada Moldovei A 7 și Borcea, legătura la Autostrada Soarelui.
CNAIR a primit 5 oferte pentru nodurile rutiere care leagă două baze MApN de Autostrada Moldovei și Autostrada Soarelui

CNAIR a primit deja cinci oferte pentru proiectarea preliminară, care include studiul de fezabilitate, pentru nodurile rutiere de la Boboc, în județul Buzău, care sunt conectate la Autostrada Moldovei A 7 și Borcea, cu conexiuni la Autostrada Soarelui, transmite Economedia.

Trebuie precizat faptul că atât Boboc cât și Borcea găzduiesc bazele aeriene ale Ministerului Apărării Naționale (MAPN). Prima licitație pentru studiul de prefezabilitate și fezabilitate demarate de CNAIR, inițiată în 2022, a fost anulată în aprilie 2023 din cauza ofertelor care nu se încadrau în cerințe. Finanțarea pentru contractele inițiate în 2022 era asigurată prin Programul de Mobilitate Militară al Mecanismului de Interconectare Europeană (CEF-Mobilitate Militară), însă acum sunt finanțate prin Programul de Transport pentru perioada 2021-2027. În plus față de procedura anterioară din 2022, noua licitație include și nodul rutier de la Clinceni, Ilfov, de pe Autostrada Bucureștiului A 0.

Nodul rutier de la Boboc va fi amplasat pe secțiunea A 7 între Buzău și Focșani, în lotul 2 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat (în lungime de 30 km), promis de către ministrul Grindeanu pentru finalizare în 2024, cu toate că firma care a primit contractul de la CNAIR are termenul de finalizare 2025. Nodul de la Fetești-Borcea va fi proiectat între nodurile de la Drajna și Fetești. În ceea ce privește nodul de la Clinceni, acesta va fi construit pe semi-inelul sudic al Autostrăzii A 0, în lotul 3, care este gestionat de Aktor.

 

Te-ar putea interesa și: CNAIR suspendă licitația pentru construirea Drumului Expres Satu Mare-Oar-Frontieră Ungaria. Termenul pentru oferte va fi prelungit

Cine se luptă pentru contractul CNAIR?

Informațiile publice indică faptul că pentru acest contract au depus oferte următoarele firme și asocieri:

  1. Ofertant unic : Like Consulting SRL,
  2. Ofertant unic : INCONS,
  3. Ofertant unic : BRIDGE CONSULT,
  4. Ofertant unic : ECO GEODRUM,
  5. Asociere : Mem Project Construct S.r.l (Leader),DAROCONSTRUCT.

Data estimată pentru anunțarea câștigătorului este 14 iunie 2024. Contractul CNAIR, finanțat din Programul Transport pentru perioada 2021-2027, are o valoare estimată între 2,1 și 2,5 milioane lei și o durată de implementare de 8 luni. În cadrul acestui proiect, studiul de fezabilitate este planificat să dureze 7 luni, în timp ce expertiza tehnică va avea o durată de 3 luni. Caietul de sarcini a fost elaborat încă din luna iunie a anului 2023.

,,Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Noduri rutiere pentru asigurare conectivitate la Autostrada A7, Tronson Buzau – Focsani in zona Boboc – Cochirleanca, Autostrada A2 in zona Fetesti-Borcea si la Autostrada A0 in zona Clinceni, in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini si ale legislatiei in domeniu. In cadrul contractului se vor presta urmatoarele servicii si se vor elabora urmatoarele documente: • Expertiza Tehnica pentru fiecare nod rutier aferent Proiectului; • Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru fiecare nod rutier aferent Proiectului, tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.)”, transmite CNAIR.

Citește și: Consitrans, proiectantul Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov: CNAIR a prelungit termenul pentru studiul de fezabilitate cu 500 de zile. Nu mai sunt bani pentru costurile de teren

Tags: