- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Contractul pentru Centura Bușteni-Azuga încă nu poate fi semnat. Ce a decis Curtea de Apel București

11 Apr, 10:35 • Fundeanu Madalina
Contractul pentru Centura Bușteni-Azuga nu se poate semna momentan. Curtea de Apel București a trimis contestația Ozaltin la Curtea de Apel Ploiești.
Contractul pentru Centura Bușteni-Azuga încă nu poate fi semnat. Ce a decis Curtea de Apel București

Consiliul Județean Prahova nu poate semna cu prahovenii de la CONI contractul pentru Centura Bușteni-Azuga. Curtea de Apel București a declinat competența pentru contestația turcilor de la Ozaltin către Curtea de Apel Ploiești, conform Economedia.

Autoritatea contractantă este Consiliul Județean Prahova, nu CNAIR pentru care apelurile la deciziile CNSC se judecă la Curtea de Apel București (CAB). Practic, fără o decizie a instanței, contractul de aprox. 600 de milioane lei încă nu poate fi semnat.

Contractul pentru Centura Bușteni-Azuga, plimbat între instanțe

Decizia Curții de Apel București la contestația pentru Centura Bușteni-Azuga a fost dată miercuri, 10 aprilie și publicată joi, 11 aprilie:

„Ora estimata: 9:00

Complet: 10-Completul 1 Recurs Achiziţii Publice

Tip solutie: Declina soluţionarea cauzei

Solutia pe scurt: Admite exceptia necompetentei teritoriale. Declina competenta de solutionare a cauzei in favoarea

Curtii de Apel Ploiesti. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 10.04.2024.

Document: Hotarâre 10.04.2024″ 

Constructorul Ozaltin (Turcia) care lucrează pe primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești a depus contestație la Curtea de Apel București, chiar dacă Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis, dar în parte contestația din decembrie 2023.

Din plângere reiese că, la Consiliul Județean Prahova, Comisia de Evaluare a respins oferta Ozaltin ca inadmisibilă, iar CNSC a menținut decizia, prin urmare prahovenii de la Coni care lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (A 7) rămân câștigători, scrie sursa citată.

Citește și: Consiliul Județean Prahova a prelungit termenul pentru reevaluarea ofertelor privind Centura Bușteni-Azuga. Noul termen: 9 aprilie 2024

Centura Bușteni-Azuga
Centura Bușteni-Azuga

Asocierea condusă de constructorul prahovean CONI care lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei a câștigat în decembrie 2023 licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni-Azuga, dar contractul de aproximativ 600 de milioane de lei nu poate fi semnat după decizia CNSC, potrivit documentelor.

Ozaltin este constructorul care modernizează DN 6 Alexandria – Craiova și lucrează pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești. Coni și Ozaltin au concurat și la prima licitație pentru Centura Bușteni.

La a doua licitație lansată pentru Centura Bușteni-Azuga, CJ Prahova a primit oferte de la Coni (România), Itinera Spa (Italia) și Ozaltin (Turcia), iar după mai multe amânări a desemnat câștigătoare oferta Asocierii CONI (Leader),SC GOTT STRASSE SRL,PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L.,DRUM POD INVEST,”NVO „TRANSINZHINIRYNG” LLC, Automagistral – Pivden.

În contestația depusă la CNSC, Ozaltin acuză Consiliul Județean Prahova că i-a descalificat oferta și a derulat licitația cu evaluarea ofertei CONI netransparent. În plus, constructorul turc susține că oferta prahovenilor trebuie descalificată pentru că nu ar respecta condițiile de calificare/experiență similară în proiectare, iar oferta financiară nu este corelată cu cea tehnică.

Centura Bușteni-Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni. Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 km și este structurat astfel:

– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);

– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);

– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);

– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).

Vezi și: Noile taxe de pe litoralul românesc. Cât vor plăti în 2024 turiștii care aleg Eforie, Mangalia sau Saturn

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata instituției
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata ...
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această greșeală care îi poate costa scump
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această ...
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră în construcție lângă Stadionul Steaua
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră ...
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai mari vânzări
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai ...
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România