- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cum a încercat Wizz Air să scape de plata compensației către un pasager pentru o cursă anulată! Judecătorii au respins toate argumentele companiei aeriene

22 Jan, 16:15 • Cornel Ghimeșan
Compania aeriană Wizz Air a încercat să scape de plata unei compensații de 400 de euro către un pasager ieșean, după ce a anulat cursa acestuia fără să îi ofere nicio explicație. În fața instanței, compania aeriană a invocat întârzierea avută de propriul zbor.
Cum a încercat Wizz Air să scape de plata compensației către un pasager pentru o cursă anulată! Judecătorii au respins toate argumentele companiei aeriene

Cum a încercat Wizz Air să scape de plata compensației către un pasager pentru o cursă anulată! Bărbatul și-a cumpărat un bilet pentru zborul Wizz Air din 20 decembrie 2021 de pe ruta Dortmund-Iași.

Citește și Pedeapsă de proporții pentru Wizz Air! Compania aeriană, obligată să plătească despăgubiri de 1,4 milioane de euro pentru zborurile întârziate

Cum a încercat Wizz Air să scape de plata compensației către un pasager pentru o cursă anulată!

Zborul a fost anulat fără ca pasagerul să primească vreo explicație motiv pentru care a dat compania aeriană în judecată, scrie protv.

Potrivit Regulamentului CE 261/2004, pasagerii au dreptul la o compensație cuprinsă între 250 și 600 de euro, în funcție de lungimea zborului, în cazul curselor anulate. Operatorii aerieni sunt scutiți de plata compensației doar în cazul apariției unor împrejurări excepționale care nu au putut fi evitate în pofida tuturor măsurilor posibile, ori dacă operatorul anunță anularea zborului cu cel puțin două săptămâni înainte sau cu cel puțin o săptămână înainte, dacă oferă o redirecționare care ar permite pasagerului să ajungă la destinația dorită cu cel mult două ore de întârziere.

Însă nu a fost și cazul companiei Wizz Air, care a anulat zborul Dortmund-Iași fără să trimită vreo notificare prealabilă și tot fără să ofere vreo explicație a reprogramat zborul pentru a doua zi.

În fața instanței, reprezentanții Wizz Air a invocat tocmai faptul că intervenise o împrejurare excepțională.

Potrivit companiei aeriene, avionul în care ar fi trebuit să se afle ieșeanul opera pe ruta Iași-Dortmund-Lviv-Dortmund-Iași. pe 20 decembrie avionul plecase din Lviv, dar nu putuse ateriza la Dortmund din cauza condițiilor meteo nefavorabile.

În ciudat tuturor eforturilor, dar și a argumentelor invocate de compania aeriană, atât Judecătoria, cât și Tribunalul Iași au constatat că zborul Wizz Air de la Lviv nu a putut ateriza la Dortmund din cauza condițiilor meteo tocmai pentru că plecase cu o întârziere de o oră și jumătate din Ucraina.

Judecătorii au subliniat că dacă ar fi decolat la timp, avionul ar fi putut ateriza fără probleme la Dortmund, iar cursa spre Iași nu ar mai fi trebuit anulată.

„Apelanta nu se poate prevala de propria culpă, constând în întârzierea zborului anterior, de natură să nu îi permită aterizarea pe aeroportul din Dortmund din cauza condiţiilor meteorologice”, au spus judecătorii.

În cele din urmă, Tribunalul Iași a decis că Wizz Air este bună de plata atât a despăgubirilor de 400 de euro, cât și a cheltuielilor de judecată. Hotărârea judecătorilor este definitivă.

Citește și Wizz Air suspendă 37 de rute aeriene în perioada ianuarie-martie. Care este motivul din spatele acestei decizii

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult