Drumul care rivalezează cu Transalpina. Recent, primul strat de asfalt a fost turnat pe primul kilometru din cei 3.66 km, patru dintre cele șase serpentine fiind deja finalizate.
„În urma discuției avute cu constructorul, în urmă cu câteva luni, i-am transmis că proiectul trebuie finalizat până la sfârșitul anului 2026 și că e nevoie să accelereze ritmul lucrărilor începute încă de acum trei ani, pentru a putea recupera întârzierile acumulate în toți acești ani.
Înțeleg realitățile din teren. Vorbim de un drum nou, care se construiește pe un versant împădurit din extremitatea nordică a Munților Bistriței, cu acces doar dintr-o direcție, fără posibilitatea lucrului pe mai multe fronturi.
În acea zonă de munte nu se poate lucra din noiembrie până în aprilie sau chiar mai, din cauza condițiilor meteo nefavorabile.
Proiectul a înregistrat până acum trei suspendări ale execuției, însumând 472 de zile:
Dar în restul anului, în cele câteva luni în care se poate lucra, nu există nicio scuză pentru lipsa de mobilizare. Graficul lucrărilor, asumat prin contract de către constructor, trebuie respectat”, a precizat Gheorghe Șoldan, preșdintele Coniliului Județean Suceava, potrivit bugetul.ro.
Lucrările sunt finanțate prin intermediul Programului Național de Dezvoltare Locală, iar valoarea investiției este de aproximativ 41 de milioane de lei. Din această sumă, 6,5 milioane de lei reprezintă contribuția Consiliului Județean Suceava.
DJ 174C va realiza legătura directă între Vatra Dornei și Toplița, prin Pasul Bilbor. Astfel, se reduce traseul actual cu 92 de kilometri, prin Bistrița.