- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Facturi întârziate de la Hidroelectrica pentru 500.000 de clienți. Vicepreședintele ANRE: „Se va oferi posibilitatea plății în rate”

20 Mar, 22:20 • Constantin Cristina
Hidroelectrica este acuzată de clienți că nu a emis facturi pentru 500.000 de români, dar nici nu le-a răspuns la solicitările trimise de aceștia.
Facturi întârziate de la Hidroelectrica pentru 500.000 de clienți. Vicepreședintele ANRE: „Se va oferi posibilitatea plății în rate”

Hidroelectrica este sancționată de ANRE, deoarece nu a emis facturi pentru 500.000 de români și nici nu a răspuns sesizărilor făcute de români. Compania se află în întârziere de șase luni, de curând a primit o parte din clienți, factura pe luna august, a menționat Antena 3 CNN.

Citește și: Toți clienții Hidroelectrica trebuie să știe asta. Ce se va întâmpla cu plata facturilor

„Semnalele sunt că Hidroelectrica a început să emită facturile și se pare că o parte din clienți au primit facturile pe luna august, deci încep să recupereze. În continuare există o întârziere de cinci, șase luni. Putem să sperăm că vor recupera cât de repede se poate.

Între timp, ANRE a aprobat noul regulament de furnizare de energie electrică care prevede exact pentru aceste situații, când furnizorul emite cu întârziere facturi care cuprind o perioadă mai mare decât o perioada normală de facturare, adică de o lună, obligatoriu clientului trebuie să i se ofere posibilitatea plății eșalonate, în cel puțin atâtea rate câte luni se facturează prin factura respectivă. Suntem convinși că cei de la Hidroelectrica vor oferi clienților plata eșalonată”, a declarat Zoltan Nagy, vicepreședinte ANRE.

facturi întârziate la Hidroelectrica
facturi întârziate la Hidroelectrica

Hidroelectrica a primit amenda maximă de către ANRE

Hidroelectrica este cel mai mare producător de energie din România. Compania a fost amendată la începutul anului curent cu suma maximă de 400.000 de lei de către ANRE, în urma mai multor sesizări și reclamații aduse din partea clienților, a spus digi24.ro.

După o serie detaliată de verificări, s-au constatat nereguli în activitatea companiei, cum ar fi:

– neemiterea facturilor aferente cantităților de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienți finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare și în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceștia;

– netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți;

– neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condițiilor de furnizare și transmiterea documentației necesare de către client.

Alte articole: Hidroelectrica, vești noi despre facturile românilor. Ce se va întâmpla în 2023 cu plata consumatorilor