- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Franța exclude Dacia Spring de la subvenție! Iată care este lista tipurilor eligibile!

14 Dec, 19:09 • Oprea Alina
Franța a decis! Aceasta a scos Dacia de la subvenție, în decursul zilei de 14 decembrie fiind publicată lista tipurilor eligibile!
Franța exclude Dacia Spring de la subvenție! Iată care este lista tipurilor eligibile!

Reglementările au fost restructurate de Franța cu privire la stimulentele acordate cumpărătorilor de vehicule electrice (EV), conform listei tipurilor eligibile de automobile, care a fost publicată joi, 14 decembrie, de Guvernul de la Paris, transmis de Reuters. De asemenea, Guvernul dorește să favorizeze mașinile produse în Franța și Europa în detrimentul modelelor care sunt fabricate în China.

Ai putea fi interesat și de: Piața auto din România stagnează. Mai multe mărci, printre care și Dacia, s-au confruntat cu scăderea vânzărilor

Dacia Spring, scoasă de la subvenție

Modelul Spring al Dacia, brandul low-cost al Renault, este importat din China, şi a fost exclus din listă, la fel ca şi modelul MG4 al SAIC. De asemenea, Tesla Model 3 este produs în China, în timp ce Tesla Model Y, este fabricat mai ales la Berlin. Aproximativ 65% din maşinile electrice vândute în Franţa vor fi eligibile pentru schema de bonusuri de stat, inclusiv 24 modele produse de Stellantis şi cinci de Renault.Guvernul de la Paris vrea ca vehiculele electrice produse în Franţa şi Europa să fie mai accesibile pentru consumatorii interni, comparativ cu vehiculele mai ieftine fabricate în China.

Dacia Spring
Dacia Spring

La momentul actual, subvenţia guvernamentală pentru vehiculele electrice este de 5.000 de euro pentru majoritatea gospodăriilor şi de 7.000 de euro pentru cele mai sărace. Costul total al programului este de un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pe an.Totuşi, în absenţa vehiculelor ieftine produse în Europa, o treime din toate subvenţiile merg către consumatorii care achiziţionează EV fabricate în China, au declarat oficiali de la Ministerul francez de Finanţe, ceea ce a majorat importurile şi a adâncit decalajul competitiv cu producătorii interni.Noile criterii de eligibilitate va lua în calcul emisiile de carbon în procesul de fabricaţie EV. Industria auto chineză este puternic dependentă de electricitatea generată de cărbune, astfel încât multe EV fabricate în China nu vor beneficia de subvenţiile din Franţa.Agenţia Ademe care supervizează procesul a analizat eligibilitatea a aproape 500 modele EV şi variantele lor, pentru a le include în schemă, aceste informații fiind furnizate de ziare.com.