- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

În primul semestru al anului Profi a plătit un impozit pe profit de aproape 250 milioane de lei. Călin Costinaș, deputy CEO Profi: ”Tot profitul nostru se păstrează în România”

06 Sep, 13:03 • Cornel Ghimeșan
În primele șase luni ale anului 2023, lanțul de magazine alimentare Profi a plătit un impozit pe profit de aproximativ un sfert de miliard de lei. Călin Costinaș, deputy CEO, a declarat că Profi își reinvestește integral rezultatul operațional (EBITDA) în țară, în principal în creșterea și modernizarea rețelei de magazine, în centre de distribuție și în digitalizare.
În primul semestru al anului Profi a plătit un impozit pe profit de aproape 250 milioane de lei. Călin Costinaș, deputy CEO Profi: ”Tot profitul nostru se păstrează în România”

În primul semestru al anului Profi a plătit un impozit pe profit de aproape 250 milioane de lei. Călin Costinaș a subliniat că în ultimii cinci ani toate lichiditățile generate din rezultatul operațional pozitiv au fost reinvestite. Iar cu ajutorul acestora, dar și a creditelor bancare investițiile s-au ridicat la peste 450 milioane euro.Citește și Judeţele care au ridicat economia României în 2022. Care este cel mai mai profitabil judeţ după București şi Ilfov

În primul semestru al anului Profi a plătit un impozit pe profit de aproape 250 milioane de lei

În anul 2022, Profi a înregistrat o cifră de afaceri de 11,7 miliarde lei, în creștere cu 22% față de anul anterior.

”Creșterea a fost posibilă, în primul rând, datorită investițiilor masive pe care le-am făcut în dezvoltare și modernizare, investind 2.3 miliarde de lei în ultimii cinci ani. Extinderea rețelei a făcut-o accesibilă pentru un număr mai mare de clienți. Pe de altă parte, noul format de magazin Profi se bucură de un mare succes.

Toate magazinele deschise în intervalul pe care îl menționați funcționează în noul format și, totodată, am ridicat la acest nou standard numeroase dintre magazinele deja existente. O astfel de remodelare costă cam cât deschiderea unui magazin nou dar se justifică având în vedere că după redeschidere, vânzările respectivului magazin cresc în medie cu doi digiți față de perioada anterioară.

O altă decizie care dă roade este trecerea unui mare număr de magazine în administrarea unor parteneri care le văd acum ca pe propriile lor afaceri și le cresc randamentul. Adăugând la toate acestea și succesul repurtat de aplicația Profi care în puțin mai mult de un an a ajuns la circa 1,8 milioane de conturi de utilizator, putem înțelege principalele motoare ale acestei creșteri”, a declarat Călin Costinaș, deputy CEO, pentru Gândul.

Reprezentantul Profi a subliniat că tot profitul lanțului de magazine rămâne anual în România.

”În fiecare an plătim. Anul acesta, încă din prima lui jumătate am plătit circa 250 milioane de lei impozit pe profit; informațiile din presă care susțin contrariul sunt incorecte.

Se vehiculează în presă ideea că raportăm profit zero, deoarece l-am exporta în străinătate. Nu știm cum stau lucrurile la alte companii și nu putem comenta situația lor. Dar Profi nu poate fi în niciun caz suspectat de o astfel de practică: pe de o parte nu are sedii în alte țări și, pe de alta, 94% dintre produsele pe care le vinde le achiziționează de la furnizori din România, neexistân în consecință prețuri de transfer.

Tot profitul nostru se păstrează în România: orice nou magazin pe care îl deschidem înseamnă constructori care angajează oameni, plătesc taxe, salarii și impozit pe profit și iau credite de la bănci din România care, la rândul lor, plătesc impozite în această țară. Orice creștere de cifră de afaceri cu un producător din România înseamnă creare de locuri de muncă și taxe plătite aici, în țară. Profi este un puternic motor al economiei românești”, a mai spus Călin Costinaș.

De asemenea, a cesta a ținut să precizeze că Profi își reinvestește integral rezultatul operațional în țară.

”Funcționând doar în România, Profi își reinvestește integral rezultatul operațional (EBITDA) în țară, în principal în creșterea și modernizarea rețelei de magazine, în centre de distribuție și în digitalizare. Mai mult, în ultimii cinci ani, Profi nu a distribuit dividende, toate lichiditățile generate din rezultatul operațional pozitiv fiind reinvestite pentru a pune la dispoziția clienților săi cât mai multe magazine moderne și aplicații digitale, precum și pentru a centraliza distribuția astfel încât furnizorii să beneficieze de șase centre de distribuție ultramoderne, pe format Built-to-Suit. Peste 450 milioane de euro au fost investite, atâd din profit, cât și din credite bancare, toate doar în România”, a mai spus reprezentantul Profi.

Citește și Băncile din România se îmbogățesc, în timp ce economia se prăbușește. Cum se explică profitul colosal de peste 6 miliarde de lei

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult