- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lucrările la Autostrada Sibiu-Nădlac, puse pe pauză. Cum riscă România să piardă 356 de milioane de euro din cauza urşilor

10 Apr, 10:16 • Fundeanu Madalina
Autostrada Sibiu-Nădlac s-a blocat în tunelurile pentru urşi. România riscă să piardă 356 de milioane de euro, fonduri europene.
Lucrările la Autostrada Sibiu-Nădlac, puse pe pauză. Cum riscă România să piardă 356 de milioane de euro din cauza urşilor

Autostrada Sibiu-Nădlac s-a blocat în tunelurile pentru urşi. Porțiunea mult aşteptată de 9 kilometri trebuie să fie gata în 2026, pentru ca România să nu piardă fondurile europene. Compania de drumuri promite că în scurt timp muncitorii vor ajunge pe şantier, însă chiar dacă încep mâine lucrările tot nu pot fi gata mai devreme de 2027, conform Observator News.

Blocaj pe Autostrada Sibiu-Nădlac. România riscă să piardă 356 de milioane de euro

Lotul lipsă din autostrada care leagă Sibiu de Nădlac nu va fi gata prea curând. Tronsonul dintre Margina şi Holdea, unde ar trebui să fie construite şi celebrele tuneluri pentru urşi, ar trebui dat în folosinţă în cel mult doi ani, dar acesta rămâne, momentan, doar un vis.

„La cum se prezintă situaţia, orizontul de timp în care şoferii vor scăpa de calvarul de pe vechiul Drum Naţional, nu pare foarte scurt. Conform contractului, durata de execuţie sete de 34 de luni. Dacă să spunem că lucrările încep astăzi, nu au cum să fie gata mai repede de 2027 şi asta printr-o minune.

Prea târziu pentru ca România să nu piardă cele 356 de milioane de euro, bani din PNRR.

Şi gata! Momentan doar aşa putem admira maşini pe tronsonul dintre Margina şi Holdea, celebra autostradă-muzeu de pe A1. Potrivit asociaţiei PRO Infrastructura încă nu există un proiect tehnic şi nici măcar autorizaţie de construcţie pentru cei 2,13 km de tuneluri. În total, bucata de şosea de mare viteză care trebuie construită are 9 kilometri.”, spune Iulia Pop, reporter Observator.

„Nu se pot incepe lucrările în teren. Contractual şi tehnic, ca execuţie, este imposibilă finalizarea acestui ciot în decembrie 2026.”, declară Ionuţ Ciurea, director PRO Infrastructura, despre situația pe Autostrada Sibiu-Nădlac.

Citește și: Prețul carburanților astăzi, 10 aprilie. Șoferii se confruntă cu o nouă scumpire

Autostrada Sibiu-Nădlac
Autostrada Sibiu-Nădlac

Pe de altă parte, CNAIR are propriile planuri.

„Este exclus în momentul acesta să vorbim despre o pierdere a fondurilor PNRR sau de vreo ratare a vreunui jalon. La ora actuală practic trebuie să ne mai vină o confirmare de la Ministerul Mediului în baza căreia să luăm autorizaţia de construcţie pentru secţiunea E1 şi, după aceea, constructorul, probabil săptămâna viitoare, va intra în şantier, în amplasament.”, spune Alin Şerbănescu – CNAIR.

Ministrul Transporturilor promitea că lucrările pe Autostrada Sibiu-Nădlac încep în vara lui 2023

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, promitea la începutul anului trecut că lucrările pe Autostrada Sibiu-Nădlac vor începe în vara lui 2023. Apoi, a mai amântat cu câteva luni, urmând ca CNAIR să anunţe o altă dată pentru debutul lucrărilor- noiembrie 2023.

Acum, după alte luni, şoferii nu mai cred în termene.

Reporter-Şoferi:

„- Mai aveţi speranţă să vedeţi bucata asta lipsă de autostradă?

– Până când mă las eu de meserie, nu.

– De câţi ani faceţi drumul ăsta?

– Drumul ăsta, de 20 de ani. Când au început să facă drumul tot pe aici umblam.

România are în acest moment 1088 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres.”

Vezi și: Autostrada Moldovei. Impresa Pizzarotti, mobilizare impresionantă pe lotul 1. Italienii au instalat deja grinda cu numărul 100