- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Modernizarea Tranfăgărășanului, tot mai aproape de realizare. CNAIR a semnat contractul pentru ca cel mai spectaculos drum din România să rămână deschis tot anul

27 Feb, 20:03 • Alexe Raluca
CNAIR a semnat cu firma de proiectare Rutier Conex XXI contractul pentru studiul de fezabilitate necesar modernizării DN 7 C – Transfăgărășan, considerat cel mai spectaculos Drum Național din România.
Modernizarea Tranfăgărășanului, tot mai aproape de realizare. CNAIR a semnat contractul pentru ca cel mai spectaculos drum din România să rămână deschis tot anul

Cel mai frumos drum din România, Tranfăgărășan, ar urma să fie modernizat în așa fel încât să rămână deschis tot timpul anului. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate pentru modernizarea acestui drum național.

Citește și: Cum au reacționat doi turiști spanioli când au văzut Transfăgărășanul! Unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume este în România: „Această excursie ne-a schimbat viața”

Modernizarea Tranfăgărășanului, tot mai aproape de realizare. Anunțul CNAIR

În zonele cu risc de căderi de pietre/avalanșe de pe Transfăgărășan vor fi construite polate (copertine de protecție din beton), potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

„Scopul acestui studiu de fezabilitate constă în determinarea soluțiilor tehnice care să permită menținerea Transfăgărășanului deschis pe toată durata anului între Piscul Negru și Cabana Bâlea Cascada, cum ar fi:
 copertine de protecție din beton
– lucrări de siguranță rutieră
– panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș/Cârțișoara) care să arate șoferilor numărul de locuri de parcare libere, condițiile meteo (vânt/polei/temperaturi)
– zone pentru parcări cu spații pentru comercianți și taxarea lor
– View Point
 închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac
– îmbunătățirea siguranței în punctele negre cu risc de accidente. Traseul acestui spectaculos drum, care traversează munții Făgăraș oferind peisaje splendide, are o lungime de 151 km, începe din comuna Bascov, județul Argeș și se termină la intersecția cu DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara”, a anunțat Ionel Scrioșteanu.

Studiul de Fezabilitate are o durată de 12 luni, iar finanțarea este asigurată din Programul Transport (40 %), a precizat și directorul CNAIR, Cristian Pistol :

„Încă un pas important pentru modernizarea Transfăgărășanului ! Am semnat astăzi Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (documentația de avizare a lucrărilor de interventii) pentru sectorul DN 7 C  cuprins între km 104+000 și km 130+800. Compania RUTIER CONEX XXI SRL are la dispoziție 8,4 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (PT ) și 12 luni pentru finalizarea contractului. În baza acestui contract trebuie stabilite soluții tehnice a căror aplicare să permită circulația pe Transfăgărășan pentru o perioada de timp cât mai îndelungată (de preferat pe tot timpul anului), inclusiv pe secțiunea Piscu Negru- Cabana Bâlea Cascadă. Soluțiile identificate trebuie să ofere în primul rând un grad ridicat de siguranță a traficului rutier”, a transmis și Cristian Pistol, directorul CNAIR.