- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Noua metodă de copiat a elevilor le dă bătăi de cap cadrelor didactice din România. Inteligența artificială a ajuns coșmarul profesorilor

22 Jan, 22:03 • Cornel Ghimeșan
Sabie cu două tăișuri, cam așa ar putea fi descrisă inteligența artificială. Profesorii din România au păreri împărțite cu privire la acest subiect. Acest lucru se întâmplă tocmai pentru că elevii apelează din ce în ce mai frecvent la aceste avantaje ale tehnologiei pentru a copia.
Noua metodă de copiat a elevilor le dă bătăi de cap cadrelor didactice din România. Inteligența artificială a ajuns coșmarul profesorilor

Aplicația la care apelează tot mai des tinerii, îi ingrojește pe profesori. ChatGPT este un software de inteligență artificială la care elevii și studenții apelează din ce în ce mai des pentru a-și rezolva temele fără să depună niciun efort. Pentru a înțelege care este situația în Sibiu, reportaerii Oradesibiu au vorbit cu mai mulți profesori și elevi.

Citește și: Vești bune pentru crescătorii de porci! Sprijin de 1200 lei pe cap de porc din rasele Mangalița sau Bazna

Acest software de inteligență artificială îți poate răspunde la orice întrebare, poate rezolva probleme de matematică și poate chiar să scrie eseuri. Cu alte cuvinte este instrumentul perfect la care elevii și studenții pot apela, atunci când vor să fenteze temele de casă. Și printre profesori aplicația și-a contruit rapid multă popularitate. Aceștia sunt de părere că utilizarea ei poate avea avantaje și dezavantaje. Cu toate că toată lumea a căzut de acord cu privire la avantajele acestui „asistent”, profesorii nu pot nega că utilizarea lui în exces sau fără a filtra informațiile primite, poate duce la stoparea creativității.

„Acest asistent din ce am văzut până în momentul de față este capabil să realizeze o filtrare critică a informației pe care o culege de pe internet și la care are acces, iar asta reprezintă un avantaj important. Atunci când mă interesează un anumit subiect este un câștig de timp și este o eficiență deosebită să găsesc informație care a fost într-o primă instanță analizată critic.

Evident, intervine după aceea arbitrul meu și pot să spun dacă este o informație care mă ajută sau nu, dacă este preluată sau nu.  Dezavantajul este că acest site deschide foarte mult porțile spre lipsă de creativitate, adică poate fi un atac la creativitatea personală, în special a celor de vârstă mică.

Îmi este teamă pentru elevii noștri deoarece sunt minți tinere, neformate, în care de multe ori calea spre succes cu drumul cel mai scurt și cu cele mai puține pante e mai convenabil, iar atunci ei apelează la acest asistent. Un semnal de alarmă este tras, însă în același timp, fascinația acestui asistent este uluitoare” ne-a spus Gabriel Octavian Negrea, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din Sibiu.

Utilizarea inteligenței artificiale în predare nu este un lucru nou, aceasta fiind utilizată la scară largă în pandemie.

„Elevii au putut avea acces la informație non-stop, au putut să aibă teste atât corectate direct de către inteligența artificială sau mai mult decât atât au putut să aibă o învățare personalizată. Există și dezavantaje, care cel mai probabil ar veni de la caracterul fiecărui copil, dacă înțelege că această inteligență artificială este folosită ca un fel de meditator, ca un fel de ajutor, este în regulă, dar dacă îl folosește ca pe o sursă de inspirație sau mai bine zis copiere, nu cred că aduce beneficii” ne-a spus Laura Costeiu, profesor la Școala Gimnazială nr.18 din Sibiu.

Cum privesc elevii inteligența artificială

Elevii din Sibiu care au încercat sau care au auzit de aceste model de inteligență artificială susțin că atât timp cât cei care folosesc ChatGPT doar pentru a rezolva probleme pe care nu le înțeleg sau în scopuri educative, nu ar trebui să fie considerat un lucru dăunător.

Cum privesc elevii inteligența artificială
Cum privesc elevii inteligența artificială

„Eu cred că este o aplicație bună, mai ales dacă nu știi cum să îți faci o temă sau nu ai înțeles o lecție, pentru că el te poate ajuta” a spus Sara, elevă la Școala Gimnazială nr. 18.

„ChatGPT este util. Atunci când ai o lecție mai grea, o poți face mai ușor, dar are și un dezavantaj, pentru că nu îți mai pune mintea la contribuție” ne-a spus Paul, elev în cadrul aceleiași instituții de învățământ.

Aceștia sunt conștienți și de dezavantajele care apar dacă utilizatorii ChatGPT nu contribuie cu nimic la informațiile pe care le primesc de la inteligența artificială.

„Unii copiii care folosesc această platformă nu mai reușesc să învețe și o să aibă mult de pierdut” a spus Andreea, elevă la Școala Gimnazială nr. 18.

Alți elevi au ales să folosească aplicația într-un mod practic în alte domenii, nu doar la școală.

„L-am folosit într-o afacere pe care am fondat-o acum un an. M-a ajutat să fac texte pentru reclame și mi s-a părut foarte util. Lucrează repede, serverele merg bine. Eu sunt de acord să îl folosească și elevi, de ce nu? Cu cap ar fi folosit foarte ok, chiar și în școli” ne-a spus un elev de la Colegiul Național Samuel von Brukenthal.

Alte articole: Țeapa uriașă pe care a luat-o un român la închirierea unui apartament! Și fără locuință și cu banii luați. „Un contract nu se semnează într-o pizzerie!”

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult