Peste 1.300 de blocuri din Capitală au probleme cu apa caldă şi căldura iarna aceasta, iar locatarii se plâng că au prea mult de plată pentru cât de puţin primesc.
Inspectorii de la Protecţia Consumatorului au făcut verificări în 80 de apartamente, după ce proprietarii s-au plâns că nu au căldură sau că apa caldă este mai mult rece.
„Am intrat la oameni în casă şi cu aparatura din dotare aceste unităţi aleatoriu alese abordate de către noi, constatându-se încălcarea legislaţiei în vigoare. Singurii lezaţi sunt consumatorii care sunt efectiv înşelaţi”, a declarat Cristian Popescu Piedone, preşedintele ANPC.
O familie din Sectorul 3 a dezvăluit că plătește jumătate din cantitatea de apă caldă facturată degeaba fiindcă trebuie să o lase să curgă foarte mult până se încălzește. „Toată lumea din bloc face scandal pentru că ei plătesc apă caldă dar de fapt e apă rece. Gândiţi-vă să curgă un robinet o jumătate de oră! Câtă apă se duce! Ei înregistrează la apă caldă, dar de fapt e rece”, a declarat Petre Barbu, administrator de bloc.
Probleme sunt și cu căldura. Bucureştenii se plâng de frig şi de facturi mari şi în centrul Capitalei, în blocurile din Piaţa Victoriei, din apropierea guvernului. „E teroare! Nu este căldură, nu e apă caldă. Preţurile s-au mărit încă o dată faţă de anii trecuţi. Anul acesta am plătit 270 de lei în decembrie şi în 2023 am plătit până într-o 100 de lei”, spune o locatară.
„Nu trece o săptămână să nu facă o întrerupere ei! Ori la apă caldă, ori la căldură. Apa caldă dacă vrei să te speli la ora şase n-o s-o găseşti nici mort”, a declarat Mircea Paraschiv, preşedinte de bloc. Peste 500.000 de apartamente din Bucureşti depind de căldura şi apa caldă furnizată în sistemul centralizat. „Avem sisteme cu numeroase pierderi, undeva la 38% la nivel naţional, în Bucureşti suntem undeva la acelaşi procent. Vedem că avem o serie de investiţii anunţate. Aceste investiţii rezolvă o problemă de moment”, a declarat Alexandru Ciocan, expert în energie.
„E foarte important ca în orice contract de furnizare de utilităţi dintre consumatori şi furnizori să existe beneficii pentru consumatori în cazul în care standardele sunt încălcate. Nu cred că încălzeşte pe nimeni faptul că Termoenergetica a primit o amendă, dar în schimb dacă ar primi ei înşişi nişte despăgubiri ar fi altceva”, a declarat Corina Murafa, expert în energie.