Alegeri Primăria Capitalei. În total, în București vor funcționa 1.289 de secții de votare, astfel: Sector 1 – 166 secții, Sector 2 – 202 secții, Sector 3 – 294 secții, Sector 4 – 189 secții, Sector 5 – 198 secții, Sector 6 – 240 secții.
Au drept de vot cetățeni români cu vârsta de 18 ani împliniți până în ziua alegerilor și cu domiciliul sau reședința stabilită anterior 7 iunie 2025 în București, precum şi cetățeni ai altor state membre UE cu domiciliul sau reședința în București, respectiv anterior datei de 7 iunie 2025.
Nu au drept de vot debilii şi alienaţii mintal puşi sub interdicţie şi persoanele care, în ziua alegerilor, sunt condamnate prin hotărâre judecătorească definitivă la pierderea drepturilor electorale, conform unei hotărâri a Biroului Electoral Municipal., transmite Antena 3.
Alegătorii votează doar la secția de votare la care este arondată adresa de domiciliu sau reședință. Cei care și-au schimbat reședința înainte de 7 iunie 2025 pot vota la secția la care este arondată adresa de reședință, chiar dacă nu sunt înscriși în lista electorală permanentă, prin înscriere în lista electorală suplimentară. Pentru cei care și-au schimbat reședința după 7 iunie 2025, votul se exercită doar la secția corespunzătoare noii adrese de domiciliu.
Pentru a vota la alegerile pentru primarul general, alegătorii trebuie să prezinte carte de identitate, carte electronică de identitate, buletin provizoriu sau pașaport (inclusiv diplomatic sau de serviciu) în cazul cetăţenilor români, document de identitate valabil emis de statul membru, document care atestă adresa în România (certificat de înregistrare sau carte de rezidență permanentă), dacă nu sunt înscriși în lista electorală complementară, în cazul cetăţenilor străini.
Citeşte şi: Cât costă în 2025 o vacanţă în Satul lui Moş Crăciun din Laponia. Popularitatea vine cu un preţ pe măsură
De asemenea, alegătorii care nu se pot deplasa la secția de votare din motive medicale sau invaliditate pot vota prin urna specială, la secția la care alegătorul este arondat sau la secția arondată imobilului în care se află. Documentele de identitate trebuie să fie valabile la data alegerilor, iar pe cartea electronică de identitate nu se aplică timbrul „Votat”.