- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Primești pensia de la Poșta Română? Este anunțul momentului

23 May, 12:01 • Bumbeneci Diana
Vestea dimineţii despre taloanele de pensii. Casa de Pensii a făcut un nou anunț.
Primești pensia de la Poșta Română? Este anunțul momentului

Sunt vești noi pentru toţi românii care primesc pensia prin intermediul Poştei Române! Ce trebuie să ştie toţi seniorii din România. Cinci milioane de pensionari sunt vizați.

Vești noi pentru românii care primesc pensia de la Poșta Română

Dacă un român nu este acasă atunci când poştaşul care îi aduce pensia nu îl găsește, persoana respectivă îşi poate primi banii în două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective.

Dacă nu îşi ridică banii până atunci de la ghişeul poştal, pensiile merg înapoi la Casa teritorială de Pensii. Beneficiarii vor fi nevoiți astfel să facă un drum la ghișeu.

Atunci când vine vorba despre românii care primesc pensia pe card, ei trebuie să ştie că talonul mov nu este pierdut dacă nu au fost acasă atunci când a venit poştaşul, ci poate fi ridicat de la oficiul poştal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

talon pensia poștă
talon pensia poștă

„Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective.

În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.

Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov sunt arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.

Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau împuterniciții acestora.

După expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise către casele teritoriale de pensii”, este mesajul complet venit de la CNPP (Casa Naţională de Pensii Publice).

Vezi și: Începe programul Litoralul pentru toți! Cum poți avea parte de tarife începând cu 52 de lei

Tags:
Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult