- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Proiectul DN 73 Pitești – Brașov (Culoarul Rucăr – Bran): Viarom va executa lucrările pentru județul Brașov

22 Feb, 09:28 • Bumbeneci Diana
Modernizarea DN 73 Pitești – Brașov (Culoarul Rucăr – Bran): CNAIR anunță că a semnat contractul de execuție cu Viarom pentru lucrările din județul Brașov.
Proiectul DN 73 Pitești – Brașov (Culoarul Rucăr – Bran): Viarom va executa lucrările pentru județul Brașov

Compania Națională de Drumuri

a semnat cu constructorul Viarom execuția lucrărilor de modernizare a DN 73 Pitești – Brașov, secțiunea de pe teritoriul județului Brașov, dintre orașul Brașov și Fundata. Este vorba despre o investiție ce are o valoare de 213,4 milioane de lei, iar lucrările se vor derula pe perioada a 18 luni după predarea amplasamentului către constructor, care vor putea intra imediat pe teren având în vedere că lucrările au deja proiect tehnic aprobat și autorizație de construire.

Proiectul DN 73 Pitești – Brașov intră în linie dreaptă

Pe tronsonul lung de 36 de kilometri de pe teritoriul județului Brașov, lucrările mai aduc și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian.

Cât despre executarea lucrărilor de pe teritoriul județului Argeș (sectorul dintre Câmpulung și Fundata) a fost desemnată asocierea Groma Hold EOOD & Evropeiski Patishta AD & S.C. Gott Strasse S.R.L. & S.C. Perfect Consult Europe S.R.L..

Cu toate acestea, ARL/Strabag depus contestație, iar CNSC a admis în parte contestația.

În contestația depusă luni, 29 ianuarie, ARL Antrepriza de Reparații și Lucrări (ARL Cluj) cere anularea raportului procedurii și verificarea documentelor Asocierii GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L.. pe motiv că nu s-ar fi respectat experiența similară.

– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);

Ai mai putea citi: Construcția primului tunel de autostradă din România a ajuns la jumătate. Se lucrează 24 din 24 la Daniela și Alina

DN 73 Pitești – Brașov
DN 73 Pitești – Brașov

– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic.

Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”.

„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov.

Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat

Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m.

Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități. Degradările provocate de fenomenul de îngheț – dezgheț sunt: burdușirile, tasări, faianțări și văluriri”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.

Vezi azi și: Vacanță Paște 2024. De câte zile libere se vor bucura elevii anul acesta

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult