- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Sancțiuni de până la 50.000 de lei pentru toți șoferii! Polițiști pot aplica aceste amenzi în anumite condiții

23 Sep, 12:19 • Constantin Cristina
Amenzi uriașe pentru șoferi! Iată în ce condiții poate aplica Poliția aceste sancțiuni.
Sancțiuni de până la 50.000 de lei pentru toți șoferii! Polițiști pot aplica aceste amenzi în anumite condiții

Sancțiuni de până la 50.000 de lei pentru toți șoferii! Ministerul Finanțelor a publicat proiectul de lege care prevede amenzi uriașe, notează promotor.ro.

Așadar, conform proiectului de lege, autoritățile pot aplica sigilii inteligente pe mijloacele de transport, astfel încât mărfurile vor fi urmărite digital în timp real de la punctul de încărcare până la destinație.

Citește și: Toți șoferii români trebuie să știe asta! Se dau amenzi uriașe pentru cei care nu respectă legislația rutieră

Sancțiuni de până la 50.000 de lei pentru toți șoferii! Polițiști pot aplica aceste amenzi în anumite condiții

Scopul acestui proiect este să determine posibile puncte de deturnare a transporturilor rutiere de bunuri. Conform Art. LXI, pct. 6, prevede că șoferul are obligația asigurării integrității sigiliului.

Dacă noua măsura nu va fi respectată, Ministerul Finanțelor a propus amenzi usturătoare pentru șoferii în cauză.

„Neîndeplinirea de către conducătorul auto a obligației prevăzute la pct.6 constituie contravenție […] și se sancționează cu amendă de la 20.000 la 50.000 lei”, se precizează în proiectul legislativ.

amenzi
amenzi

De asemenea, ruperea sau pierderea sigiliului electronic poate fi constatată de ANAF sau de reprezentanții autorității vamale. Sistemul e-Sigiliu urmează să funcționeze în paralel cu sistemul e-Transport, potrivit proiectului de lege pregătit de Guvernul României.

Diferența între cele două sisteme este că e-Sigiliu va monitoriza deplasarea bunurilor pe căile rutiere. Și, totodată, ar putea fi identificate posibilele puncte în care marfa este vândută la negru. Pentru că vor fi monitorizate atât bunurile care au destinația finală România, cât și cele care sunt în tranzit.

autoritățile vor să se asigure că mărfurile nu vor fi vândute pe traseu. În schimb, sistemul e-Transport vizează doar transporturile de bunuri riscante din punct de vedere fiscal. Iar responsabilitatea cade, de obicei, pe furnizor sau pe client. În cazul e-Sigiliu, responsabilitatea o să fie exclusiv a șoferilor care efectuează transportul.

Alte articole: Proiect. Românii care se deplasează cu trotinetele electrice ar putea primi amenzi de la Poliția Locală