- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Se schimbă radical negocierea dintre producători și retaileri. Românii care nu respectă legea riscă amenzi cuprinse între 250.000 şi 600.000 de lei

21 Mar, 12:41 • Bumbeneci Diana
Legea care schimbă negocierile dintre retaileri şi producătorii din industria alimentară. Marile reţele nu le mai pot cere producătorilor discounturi mai mari de 25%
Se schimbă radical negocierea dintre producători și retaileri. Românii care nu respectă legea riscă amenzi cuprinse între 250.000 şi 600.000 de lei

Schimbări radicale pentru producători. Amenzile aplicabile pentru încălcarea legii variază între 250.000 şi 600.000 de lei, potrivit Zf.

Vești noi pentru producători

Noul proiect de lege legat de practicile comerciale neloiale, are scopul de a echilibra raportul de forţe dintre retaileri şi producătorii de bunuri agroalimentare, vine cu o serie de modificări, însă cea mai importantă este aceea con­form căreia marile reţele nu mai pot cere de la furnizori discounturi şi cheltuieli de marketing mai mari de 25%.

Citește și: Continuă spectacolul dezvăluirilor pe tema pensiilor speciale! Un pensionar militar din România și-a publicat talonul de pensie din februarie 2023

schimbări pentru producători
schimbări pentru producători

(…) S-a impus un prag de maximum 20% din valoarea facturată pentru reduceri comerciale sub formă de remiză şi risturnă. Pe de altă parte, în ceea ce priveşte serviciile de tip marketing, publicitate şi plasare secundară ale cumpărătorului se aplică de asemenea un prag de maximum 5% din valoarea încasată de furnizor“, explică Cătălina Nacev, avocat senior în cadrul D&B David şi Baias

Producătorii autohtoni au explicat, de mai multe ori, că negocierile cu marile reţele de magazine sunt dificile dat fiind că aceştia din urmă au o forţă disproporţionată în discuţii. Noua lege vrea să echilibreze lucrurile, însă se iau în calcul și anumite discounturi.

Conform sursei citate, preţul de listă pe care îl are un bun (preţul iniţial pe care îl agreează un producător cu un retaile) nu este cel pe care îl încasează producătorul. Negocierile dintre părţi pot face ca retailerul să obţină diverse discounturi şi cheltuieli de marketing. Anterior, dacă preţul de listă era de 10 lei, după discount-uri şi alte cheltuieli, cum ar fi cele de marketing, producătorul putea ajunge să încaseze doar 5 lei. Astăzi, el obţine 7,5 lei, conform noii legi.

Vezi și: Vouchere de vacanță 2023. Românii care lucrează în sectorul privat ar putea primi tichete speciale. Adrian Bența: „O măsură justă pentru că trebuie să recompenseze și acei salariați care lucrează în privat și suportă salariile celor de la stat”

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult