- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Comunicarea în 2017. Firmele se focusează pe campaniile integrate pe Internet

21 Nov, 17:58 • Redactia DailyBusiness
Într-o lume în care social-media și noile tehnologii influențează tot mai puternic deciziile în relațiile de business, dezvoltarea unor campanii integrate de promovare a produselor și serviciilor în mediul online va fi principalul trend în comunicarea de business în 2017. Cel puțin asta reiese din opiniile a peste 650 de manageri din mediul de afaceri românesc, chestionați de Frames Media Network și BTvideo.
Comunicarea în 2017. Firmele se focusează pe campaniile integrate pe Internet


În baza unui
chestionar realizat de cele două companii, pe platformele online, la care au
fost invitați să răspundă reprezentanții unor firme din sectoarele cheie ale
economiei, de la start-up-uri din IT, IMM-uri din sectorul retailului și
multinaționale din construcții, agricultură și industria prelucrătoare, a
reieșit faptul că internetul ar urma să fie cel mai atractiv mediu de
comunicare pentru mediul de afaceri românesc în 2017.

Conform
studiului, cei mai mulți manageri chestionați (78%) consideră comunicarea
și promovarea drept elemente esențiale ale dezvoltării business-ului, iar 64%
au o strategie clară, coerentă și bine definită de comunicare.

În privința
modalităților prin care își desfășoară campaniile de
promovare, print-ul și reclama Radio-TV acoperă între 25-30% din
buget, în timp ce marketingul online susține între 30-45%. Restul îl reprezintă
afișajul clasic (reclamă stradală), direct-mailing și alte forme de promovare.

Întrebați în
ce măsură sunt satisfăcuți de modul în care se derulează comunicarea
business-ului, cei mai mulți manageri (67%) au bifat calificative medii (3-4),
pe o scară de la 1-5, în timp ce 24% au ales opțiunea cea mai scăzută (1).

Studiul
Frames Media Network & BTvideo arată, totodată, că tot mai multe firme sunt
dispuse să își externalizeze serviciile de comunicare către companii
specializate (73%), iar cei care au făcut-o deja au notat colaborarea cu astfel
de firme cu calificative între 3-5, pe o scară de la 1-5.

Managerii
chestionați au menționat drept criterii esențiale în selectarea platformelor de
comunicare inovația (72%), experiența (61%), prețul serviciilor (59%) și
raportul real de activitate (45%).

Celelalte criterii menționate au vizat
portofoliul de clienți, recomandările și flexibilitatea derulării colaborării.Pentru 2017,
cei mai mulți manageri (82%) au susținut necesitatea dezvoltării unei
comunicări mult mai focusate pe internet, prin intermediul unor tooluri
dedicate unor categorii extrem de bine definite de clienți.

Creșterea
vânzărilor (79%), promovarea produselor (68%) și notorietatea (56%) au fost
considerate, de respondenți, drept cele mai importante ținte pentru dezvoltarea
serviciilor de comunicare în 2017.

Chestionarul
a fost completat în perioada 15 octombrie – 10 noiembrie 2016. Rezultatele sunt
menite să ofere celor două companii și, în general, mediului de afaceri, un
indicator privind perspectivele comunicării în 2017.