MEDIA & MARKETING

Detronarea Pro TV, misiune imposibila? Cum sa ramai lider fara vedetele plecate la concurenta

28 aprilie 2014, ora 00:08, autor(i): DailyBusiness.ro 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
pro.jpg
Plecarea unor vedete odata cu producatoarea responsabila de "navele amiral" ar putea duce la scaderea audientei Pro TV sau chiar la pierderea titlului de lider al pietei de televiziune din Romania, pentru prima data dupa 20 de ani, potrivit unor speculatii. Cum va arata viitorului celei mai populare televiziuni din Romania in noul context?

Mai multe vedete de la Pro TV vor migra din toamna catre Antena 1, unde se vor alatura echipei Monei Segall. Ea a negociat nu numai pentru echipa de productie, ci si pentru vedete. Trei nume certe pana acum, potrivit unor surse din grupul Pro, confirmate de surse din Antena 1: Smiley si Pavel Bartos, prezentatorii de scena de la "Romanii au talent", plus Loredana Groza, fosta jurata de la "Vocea Romaniei".

"Din echipa de productie pentru toamna va lipsi Mona Segall, un producator recunoscut datorita experientei si profesionalismului. Ea se va dedica visului sau de multa vreme, de a-si intemeia o companie de productie proprie. In viitor Pro TV va avea portile deschise catre o colaborare cu compania ei", a anuntat oficial postul Pro TV.

"Plecarile de pana acum nu au creat probleme Pro TV, care a prins o primavara foarte buna in termeni de rating, dar Mona Segall era responsabila de "navele-amiral" ale postului, asa ca s-ar putea ca de data asta sa vedem o scadere de audienta", anticipeaza analistul media Iulian Comanescu.



El arata ca Pro TV ramane totusi cu o baza solida - grila cu un flow foarte bun de public, pe care alte posturi nu o au, asa ca nu vom asista la rasturnari peste noapte, la fel cum trecerea echipei Segall la Antena 1 nu se va lasa neaparat cu ratinguri de 26 de puncte.

"Dar, totusi, de data asta nu e vorba de un produs neesential care dispare", puncteaza Comanescu.

Reduce Pro TV costurile si prin renuntare la emisiuni?

Exodul de personal din ultimul timp a dat nastere unor speculatii precum ca Pro TV ar putea renunta la unele formate de emisiuni costisitoare pentru a reduce pierderile tot mai mari. In 2012, pierderile Pro TV SA au crescut de 3,5 ori fata de 2011, pana la 114 milioane de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor.

Dar plecarea Monei Segall nu presupune neaparat ca Pro TV va renunta la emisiunile de care aceasta era responsabila precum "Romanii au Talent", show care a adus cele mai mari audiente din istoria postului.

"Nu stiu cat e vorba de renuntare la formate costisitoare. Vocea Romaniei ar fi urmat sa fie inlocuita de The Voice Kids, care e din aceeasi clasa. Romanii au talent e un show care face de doua ori cat urmatorul clasat, o medie anuala de peste 20 de puncte in 2013 - deci nu vad cum ar renunta Pro TV la el. Problema e cum vor fi realizate aceste show-uri", subliniaza Comanescu.

Se incinge lupta pentru primul loc

Inca de la infiintare, Pro TV a ocupat locul intai in topul pietei de televiziune, iar Antena 1, de aproape 20 de ani, gafaie pe locul doi in urmarirea liderului. Indiferent de strategia adoptata, Antena 1 n-a reusit sa depaseasca Pro TV in clasamentul general in privinta audientelor, respectiv a banilor incasati din publicitate.

"E posibil ca aceasta situatie sa se schimbe acum, in 2014 sau 2015? Spre deosebire de alte plecari de la Pro TV, care au fost mai mult individuale, acum postul din Pache Protopopescu se va confrunta cu o plecare masiva de specialisti, dar si de vedete. Va avea Antena forta financiara si creativa de a invinge brandul Pro?", intreaba Reportervirtual.ro care a initiat si un sondaj pe aceasta tema.

Din cei peste 350 de participanti la sondaj, 76% considera ca Pro TV va ramane liderul pietei de televiziune.

"Antena 1 va incerca sa speculeze situatia, cu siguranta, dar sunt curios ce se va intampla dupa primul sau primele doua sezoane ale cutarei sau cutarei ex-vedete Pro. Toate achizitiile trebuie puse la un loc intr-o strategie coerenta, iar eu sunt curios sa o vad", spune si Iulian Comanescu.

Un candidat la primul loc ar putea fi si postul Kanal D, in care turcii au investit semnificativ in ultimii ani pentru a-l aduce in top trei televiziuni din Romania. Mai mult, cu serialul locomotiva Suleyman Magnificul, postul turcesc a reusit sa ajunga chiar pe primul loc in mai multe seri.

"Kanal D are un ethos diferit de celelalte posturi din Romania - balcanic, fata de modelul dominant, care e american/occidental. Problema e in ce masura va mai continua sa investeasca Dogan in piata de la noi - in 2012, pierderile scazusera undeva pe al 8 milioane si ceva de euro, de la 10", mentioneaza analistul media.

"Cu 6% cota de audienta, postul turcilor e in situatia de a pierde bani proportional cu investitia, fiindca veniturile din publicitate sunt mult mai mici decat la Pro TV sau Antena Group, unde cota cumulata a posturilor e in jurul a 20%, pentru fiecare grup", explica Iulian Comanescu. 

Cum va arata grila de toamna a Pro TV

Recent au existat zvonuri ca liderul pietei de televiziune va renunta la serialul de comedie "Las Fierbinti". Reprezentantii postului au infirmat imediat aceste speculatii, precizand ca in momentul de fata au loc filmarile la al saselea sezon, ce va fi difuzat din toamna la Pro TV.

Recordul absolut de audienta din luna martie, cand Pro TV a inregistrat cea mai mare cota de piata lunara a unei televiziuni din ultimii 13 ani, e doar inceputul, mai spun reprezentantii postului.

"Liderul televiziunilor "coace" de pe acum programele care vor atrage cea mai mare audienta si in toamna lui 2014. "Vocea Romaniei", "Masterchef" si "Las Fierbinti" sunt programe premium care nu vor lipsi din oferta postului Pro TV. Acestor nume recunoscute de telespectatori li se vor alatura si productii noi surpriza, concepute dupa formate internationale de mare succes. Putem dezvalui faptul ca si dansul va face parte din oferta toamnei. Cu siguranta Pro TV pregateste si productii noi care vor intari imaginea de inovator si trend-setter pe piata media din Romania", se arata in anuntul Pro TV.

Una peste alta, in ciuda plecarilor numeroase anuntate in ultimul timp, cel mai puternic brand de media din Romania dispune de resursele necesare pentru a se mentine pe primul loc in topul audientelor. Aceste resurse sunt reprezentate atat de formatele de emisiuni aduse de Pro TV in premiera pe piata locala cat si de vedetele de pe "banca de rezerva" care ar putea inlocui "lotul" initial, plecat la concurenta.

Citeste si Hemoragie de personal la trustul PRO. De ce si unde pleaca numele grele? 
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 14 Noiembrie 2019, 11:42
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter