- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Ce planuri are pentru redresarea TVR noul sef al televiziunii publice

16 Sep, 15:35 • Redactia DailyBusiness
Alexandru Lazescu (foto), instalat de doua luni si jumatate in functia de presedinte-director general al Televiziunii Romane (TVR), a anuntat joi un plan de redresare financiara si editoriala a televiziunii publice, care prevede printre altele renegocierea contractelor si atragerea de fonduri europene.
Ce planuri are pentru redresarea TVR noul sef al televiziunii publice

Potrivit executiei de venituri si cheltuieli, la 30 iunie 2010, TVR a inregistrat un deficit net record, de 77 milioane lei (circa 18 mil. euro, valoare calculata la cursul de schimb al BNR din 30 iunie).

Veniturile totale, in acelasi interval, au fost de 282 mil. lei, din care 190,5 mil. lei au reprezentat venituri operationale.

Primul obiectiv strategic din acest plan este reducerea risipei, pe termen scurt una dintre cai fiind renegocierea contractelor in derulare. Pe termen mediu si lung, Lazescu vizeaza instrumente financiare viabile pentru gestiunea bugetelor de productie si achizitii de filme, seriale si sport.

„Am renegociat deja o parte dintre contractele mari, care au avut ca rezultat ajustarea costurilor, in medie, cu 30%. In unele cazuri, reducerea a fost si de 50%”, a declarat Alexandru Lazescu.

Pe plan editorial, principalul obiectiv este definirea unei identitati clare a canalelor si o remodelare a grilelor. Regandirea modului de promovare si de crestere a vanzarilor din publicitate sunt de asemenea prioritare.

Un al treilea obiectiv strategic al sefului TVR este atragerea de fonduri europene, menite sa diminueze costurile (aferente sistemelor de iluminat si energiei, printre altele), sa creeze o platforma interna de formare profesioniala (Academia TVR) si sa digitalizeze / valorifice arhiva TVR.

O prioritate a noului management al TVR este si cucerirea unui nou public, tanar si dinamic. „Datorita evolutiei rapide a tehnologiilor si, in consecinta, a schimbarii modului in care oamenii consuma informatia, divertismentul si transmisiile sportive, piata media e intr-o permanenta transformare. In contextul declinului canalelor generaliste si al fragmentarii audientei – cu care se confrunta si televiziunile publice din alte tari – Televiziunea Romana trebuie sa tina pasul cu noile tendinte si sa se adapteze, creand canale tematice si diversificand continutul”, a spus Lazescu.

„Adaptarea la noul context media se va face simultan cu indeplinirea misiunii fundamentale a TVR: aceea de a ramane un serviciu in slujba tuturor romanilor, din tara si diaspora”, a adaugat seful TVR.

In final, el a subliniat ca, dincolo de neajunsuri, institutia pe care o conduce e in fata unei oportunitati unice. TVR mai are 2-3 ani pentru a-si valorifica atuurile, a spus el.

„E adevarat, e o masinarie complicata, cu inertie mare, cu unele instalatii ruginite, cu oameni descurajati si demotivati”, a explicat acesta. ,,Ceea ce uitam adesea, insa, e ca TVR are motoare puternice, resurse de tot felul si oameni foarte valorosi. Sunt competitori care spun „.

Alexandru Lazescu a fost validat de Parlament in functia de presedinte-director general al TVR la 29 iunie 2010, incepandu-si efectiv mandatul la 1 iulie.