Turism

Studiu: Un roman din cinci nu a fost in vacanta anul trecut. In 2014 va fi mai rau

13 Mar, 14:52 • Redactia DailyBusiness
22% dintre romanii cu varsta peste 18 ani nu au fost in vacanta anul trecut, conform unui studiu realizat de Mercury Research in februarie 2014.
Studiu: Un roman din cinci nu a fost in vacanta anul trecut. In 2014 va fi mai rau

Anul acesta, numarul acestora se va
dubla, intrucat jumatate dintre romani declara ca nu au in acest
moment planuri de vacanta pentru 2014, potrivit studiului.

Cea mai populara destinatie turistica a
fost anul trecut Romania, fiind aleasa de aproape jumatate dintre
romani. La distanta mare fata de Romania, in topul tarilor vizitate
s-au situat Italia (13%), Ungaria (12%) si Bulgaria (12%). Alte tari
in care romanii au ales sa-si petreaca vacantele anul trecut au fost
Grecia, Germania, Austria, Turcia si Spania.

Anul acesta, doar jumatate dintre
romani intentioneaza sa mearga in vacanta, iar o treime isi planifica
urmatoarea vacanta abia pentru 2015.

In 2014, Romania ramane atractia
turistica cea mai importanta, fiind cea mai probabila destinatie
pentru unul din patru romani care intentioneaza sa mearga in vacanta.
Grecia (14%) si Italia (6%) sunt urmatoarele tari pe lista
preferintelor de vacanta pentru 2014. In acelasi timp, circuitele
care includ mai multe tari sunt o alternativa preferata de 15% dintre
romani.

Varianta de transport cea mai utilizata
pentru deplasarile internationale a fost masina personala/privata
(52%), fiind urmata de calatoria cu avionul (47%). Pentru vacantele
in tara, doar 8% dintre romani au ales avionul, in timp ce 85% masina
au mers cu personala/privata.

Romanii sunt influentati intr-o mare
masura de experientele anterioare sau de recomandarile prietenilor in
alegerea destinatiilor de vacanta. Peste 80% dintre cei care
planuiesc sa mearga in vacanta anul acesta nu au facut niciun fel de
rezervare, si doar 7% si-au aranjat deja in intregime toate detaliile
de calatorie, precum transportul si cazarea.

“In aceasta perioada, operatorii de
turism au un potential considerabil, intrucat majoritatea celor care
vor pleca in vacanta nu si-au organizat inca sejururile. Insa, odata
cu venirea primaverii, incep sa se faca planificarile pentru
concediile de vara si sunt urmarite indeaproape ofertele timpurii
care au avantajul unor preturi mai bune fata de cele din sezon.
Studiul realizat de noi arata ca operatorii de turism trebuie sa isi
concentreze oferta cu precadere pe Romania si pe tarile care se afla
in topul preferintelor si sa se asigure ca ofera cele mai bune
servicii, intrucat romanii sunt foarte sensibili la recomandarile
celor din jur”, a declarat Ioan Simu, director general Mercury
Research.

Studiul a fost realizat in luna
februarie 2014, prin interviuri online in panelul Mercury Research,
pe un esantion de 1078 de respondenti cu varsta peste 18 ani. Eroarea
maxima de esantionare este de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.

Mercury Research este cea mai mare
companie independenta de cercetare de piata din Romania. Prezenta pe
piata din Romania din anul 1994, compania ofera solutii de cercetare
adaptate domeniilor precum: bunuri de larg consum, retail,
financiar-bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau
social.