AUTO

Timbrul de mediu s-a nascut mort? Avocatii isi freaca mainile de bucurie

24 ianuarie 2013, ora 00:07, autor(i): Adrian Negrescu   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
masinivechi.jpg
Noua taxa de mediu, rebotezata timbru de mediu, pe care Guvernul vrea sa o introduca, nu rezolva sub nicio forma discriminarile dintre soferi si incalca legislatia europeana, afirma expertii citati de DailyBusiness.ro. Cei mai castigati din aceasta afacere vor fi avocatii, care vor avea, in continuare, o paine buna de mancat din procesele cu statul.

Timbrul de mediu nu respecta dreptul de proprietate si legislatia europeana, afirma expertii in domeniul juridic, citati de DailyBusiness.ro.

“In loc sa rectifice prevederile ilegale din precedentele taxe, noua formula adanceste statul roman in incalcarea legii”, afirma avocatul Marius Danilescu, unul dintre juristii specializati in taxa auto.

“Din momentul in care vrei sa taxezi inmatricularea unei masini cu masuri diferite, intervine discriminarea, iar aquis-ul comunitar interzice acest lucru. Indiferent sub ce forma, taxa auto ingradeste libertatea de circulatie a bunurilor in UE si cu siguranta, Guvernul se va trezi cu un nou proces de infrigement (incalcare a legislatiei UE - nr)”, mai spune avocatul.



Si alti specialisti in drept confirma aceasta opinie.

"Comisia Europeana ne-a cerut sa modificam taxa. Legile UE sunt foarte clare. Orice bun, indiferent daca este nou sau vechi, trebuie sa circule liber de orice taxe in Uniunea Europeana. Noi vrem sa taxam vanzarea acestuia, ceea ce incalca aquis-ul comunitar", a afirmat, anterior, avocatul Gheorghe Piperea, vicepresedintele Uniunii Practicienilor in Insolventa din Romania.

"Cei care vor dori sa inmatriculeze masini vor fi nevoiti sa plateasca taxa. Va urma un nou sir de procese, iar statul stie bine asta. Pana la urma, va incasa bani acum, cand are nevoie ca de aer. Va fi un nou imprumut de la populatie fara dobanda. Au deja de dat inapoi 1 miliard de euro din taxele ilegale aplicate in trecut", a mai spus avocatul Marius Danilescu.

Potrivit expertilor auto, si formula de calcul a taxei ridica semne de intrebare. 

“Statul vrea sa ia mai multi bani celor care inmatriculeaza masini noi decat pentru masinile vechi pe ideea ca automobilul nou il folosesti pe o perioada mai lunga de timp.  Este cel putin ciudata aceasta intentie, care nu are nicio legatura cu mult-trambitatul principiu – poluatorul plateste”, afirma analistul auto Razvan Marinescu.

Prin noul timbru de mediu, Guvernul nu a facut decat sa corecteze “asperitatile” taxei precedente care lasa loc unor situatii absurde. “Aveam masini cumparate pe 500 de euro pentru care taxa era de 5.000 de euro. Acum, prin noua formula, a nivelat oarecum taxele, insa in fapt nu a facut nimic altceva decat sa continue sa aplice o taxa ilegala”, a mai spus acesta.
Galerie Foto
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria

Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea in medie cu 80% pentru Euro 1, cu 60% pentru Euro 2, si cu 90% pentru non-euro. 

La masinile Euro 3 si Euro 4 va interveni o crestere de circa 10%. 

Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic. 

Taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi platit nimic. Cititi detalii despre noua taxa intr-un articol DailyBusiness.ro.

Guvernul a introdus prima data o taxa de inmatriculare la 1 ianuarie 2007. De atunci, taxa a fost modificata de cinci ori, pe 1 iulie 2008, 15 decembrie 2008, 19 februarie 2009, 1 ianuarie 2011 si 31 august 2011.

Impozitul auto, singura varianta legala

Potrivit expertilor auto, timbrul de mediu reprezinta doar un “artificiu” prin care autoritatile incearca sa aduca mai multi bani la buget. 

Statul va trebui sa isi asume, pana la urma introducerea impozitului auto in functie de gradul de poluare si vechimea masinii, singura formula legala prin care poate fi taxat cel care polueaza.

Ion Lixandru, vicepresedintele Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania, declara recent ca introducerea impozitului se va face foarte repede. 

“Guvernul vrea sa taxeze soferii pentru ca are nevoie ca de aer de bani pentru a acoperi deficitul bugetar. Ma astept sa vedem chiar si o taxa de autostrada din acest an”, spune Lixandru.

De cand va fi aplicat impozitul? Potrivit lui Razvan Marinescu, va trebui sa asteptam ca Executivul de la Bruxelles sa se pronunte in privinta noii forme a taxei auto.

Ulterior, intr-un interval de 4-5 luni, am putea vedea si impozitul auto. "Cel mai probabil va fi anuntat in vara, insa ne putem astepta la orice surprize din partea autoritatilor. Ori il vom vedea mai devreme, ori de la 1 ianuarie 2014", a mai spus acesta.

Proiectul timbrului de mediu a fost prezentat miercuri in prima lectura in sedinta de Guvern. Urmeaza sa fie aprobat intr-o sedinta ulterioara. Nu este exclus ca documentul sa sufere modificari.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
AdrianPopescu a spus:
24/01/2013 16:57
Avocatii.... Ingratii astia nu trebuie sa manince si ei o piine pe seama legislatiei idioate si a indivizilor care nu se inteleg altfel decit la tribunal ??? Ce i-as trimite eu pe dumnealor la munca cimpului ....Aceea e o munca morala din care trebuie sa isi cistige ei existenta ....
 
John Travolta a spus:
19/03/2013 13:17
Eu am cumparat un Mercedes Euro 3 care a costat 5500 de Eur. Pana acum trebuia sa platesc 5700 taxa de prima inmatriculare. Acum cu noua taxa trebuei sa platesc 11700 EUR. Da 11 mii 7 sute. Chiar atat de prosti ne cred ei pe noi. O sa o inmatriculez pe bulgaria si cand nu o sa mai mearga o sa o inmatriculez pe ungaria si apoi pe austria si tot asa. Imi pare rau doar ca oamenii din jur nu vad adevarata problema (guvernul) si blameaza toti oamenii cu masini inmatriculate in BG.
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 30 Septembrie 2020, 22:39
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter