- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Librariile isi vad veniturile afectate, dar inca raman pe profit

27 Jul, 17:43 • Redactia DailyBusiness
Librariile Carturesti au generat anul trecut afaceri de 6,3 mil. euro, in crestere cu 10% fata de anul precedent, profitul companiei scazand insa de trei ori, de la 266.000 euro in 2008 la 93.000 euro in 2009, conform datelor inscrise la Registrul Comertului. Si alte librarii importante din piata inregistreaza un trend similar.
Librariile isi vad veniturile afectate, dar inca raman pe profit

Compania avea in toamna lui 2009 un numar de 10 librarii in Bucuresti, Iasi, Suceava, Cluj Napoca si Timisoara.

Cititi si un interviu cu cofondatorul lantului de magazine Carturesti.

Una dintre cele mai mari librarii online, Librarie.net, a reusit in 2009 sa isi creasca atat veniturile cat si profitul. Astfel, compania Anticariat Online (care detine Librarie.net – n.r.) a generat in 2009 afaceri de 1,7 mil. euro, in crestere cu 21% fata de anul precedent. Profitul companiei, de 217.000 euro anul trecut inseamna o evolutie de 22% fata de 2008.

Prems Librexim SRL, care detine site-ul de vanzare carte Okian.ro, si-a redus atat profitul cat si veniturile. Compania a generat in 2009 venituri de 1,2 mil. euro, in scadere cu 25% fata de 2008, profitul fiind de 56.000 euro, de sase ori mai putin comparat cu 300.000 euro cat a raportat compania cu un an in urma.

Potentialul maxim al pietei se pare ca nu este inca atins, intrucat exista regiuni ale tarii unde nu exista librarii fizice, iar alti jucatori continua sa isi anunte intrarea. Printre ei se numara si Elefant.ro, al omului de afaceri Ion Sturza. In libraria online se vor investi intr-un an 1,2 mil. euro, conform oficialilor site-ului.

In 2009 s-a lansat pe piata BuyBooks.ro, un proiect care, spun oficialii companiei, se va extinde puternic si va genera anul acesta venituri de circa 0,7 mil. euro.

Alti jucatori de pe piata sunt Humanitas, care nu a depus pana in prezent rezultatele la Registrul Comertului, Librarieonline.net sau Diverta. Aceasta din urma a generat in 2009 vanzari de 30 mil. euro, in scadere cu 30% fata de 2008, conform companiei. Pierderile operationale ale Diverta au fost de 600.000 de euro. Diverta vinde, pe langa carte, si produse de papetarie sau IT.

Valoarea pietei locale de carte este estimata la 70 mil. euro la nivelul anului 2009.