- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Vanzarile Nestle au scazut cu 2,2% in primele 9 luni din 2009

22 Oct, 11:45 • Redactia DailyBusiness
Nestle, cea mai mare companie alimentara din lume, a afisat venituri in scadere cu 2,2% in primele 9 luni ale anului, pe fondul consumului mai redus de apa minerala si a aprecierii francului elvetian fata de euro, potrivit Bloomberg.
Vanzarile Nestle au scazut cu 2,2% in primele 9 luni din 2009

Astfel, vanzarile au scazut la 79,55 miliarde franci elvetieni (79 miliarde dolari), de la 81,36 miliarde franci in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania. Analistii estimau, in medie, vanzari de 80,14 miliarde franci.

Nestle realizeaza peste 10% din vanzari din apa imbuteliata, dupa ce a cumparat San Pellegrino si Perrier in anii ’90. In incercarea de a reduce costurile, consumatorii din Statele Unite si Europa renunta la apa imbuteliata de marca, in contextul cresterii somajului. Apa San Pellegrino se vinde in magazinele elvetiene la un pret de 4 ori mai mare decat apa imbuteiala obisnuita.

Aprecierea francului elvetian fata de moneda europeana a temperat cresterea vanzarilor cu 5,2 puncte procentuale, a anuntat Nestle. Euro s-a depreciat, in medie, cu 6,1% fata de francul elvetian in primele 9 luni ale anului, fata de aceeasi perioada din 2008.

Vanzarile au crescut cu 3,6% in primele 9 luni, in timp ce volumul vanzarilor s-a apreciat cu 1%.