IT&C, TURISM

Cum profita liniile aeriene de "isteria" tehnologiilor mobile

28 iunie 2011, ora 00:05, autor(i): Cristina Mihai 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
avion.jpg
Ce servicile noi ofera liniile aeriene, cu posibilitate de raspandire in urmatorii 3 ani? Informatii legate de zbor chiar in momentul in care intri in aeroport si prezentari ale promotiilor magazinelor din aeroport trimise direct pe telefoanele mobile ale pasagerilor sunt cateva exemple. Un studiu al furnizorului de solutii tehnologice pentru turism Amadeus arata cum se gandesc operatorii aerieni sa se foloseasca pe viitor de tehnologiile mobile pentru a imbunatati experienta clientilor.

Operatorii aerieni trebuie sa faca noi pasi in folosirea tehnologiilor mobile pentru a imbunatati experienta calatorilor. Studiul Amadeus arata ca liniile aeriene globale se pregatesc pentru un mediu interactiv, cu aplicatiile personalizate, dar si posibilitatea calatorilor de a achizitiona servicii complementare, cum ar fi mese sau locuri preferentiale in avion si de pe telefonul mobil, in contextul in care smartphone-urile si tabletele cresc puternic.

Calendarul utilizarii tehnologiilor mobile de catre liniile aeriene
Calendarul utilizarii tehnologiilor mobile de catre liniile aeriene

Pentru urmatorii 1-2 ani, tot mai multi operatorii aerieni se gandesc sa introduca posibilitatea de a face rezervari pentru servicii complementare la bordul aeronavele de pe telefonul mobil, dar si sa isi personalizeze promotiile. Un alt serviciu la care se gandesc liniile aeriene sunt cele de promovare a unor aeroporturi sau comercianti locali, in functie de zona in care este pasagerul.

De asemenea, monitorizarea retelelor sociale este una dintre principalele directii pe care operatorii aerieni le iau in calcul pe termen mediu, in special pentru monitorizarea comentariilor legate de companie in vederea prioritizarii asistentei sau compensatiilor acordate pasagerilor in functie de nivelul acestora de nemultumire legate de anumite servicii sau probleme.



Pentru urmatorii 3-5 ani, insa, liniile aeriene vor fi si mai indraznete, astfel ca tot mai multe se gandesc, ca in functie de cultura si legea din fiecare tara, sa introduca servicii de monitorizare a traseului pasagerilor in aeroport.

Ce servicii ar folosi pasagerii? Studiul citat arata ca majoritatea pasagerilor, aproape 40% din respondenti, ar folosi un update in timp real al situatiei zborurilor de pe telefonul mobil, dar si un calendar. Foarte multi pasageri, peste 35% din respondenti, ar folosi telefonul mobil si pentru a vizualiza aplicatii care sa le permita sa vada in timp real sosirea bagajelor, dar si folosirea telefonului mobil la bord este tentanta pentru mai bine de 35% dintre respondenti.

In prezent, la nivel global, liniile aeriene folosesc diferit aplicatii pentru tehnologiile mobile. Totusi, analistii Amadeus atrag atentia ca pentru a avea o strategie coerenta in acest sens, operatorii aerieni trebuie sa ofere un set critic de functii dedicate mobilului. In primul rand, liniile aeriene trebuie sa poata oferi pasagerului posibilitatea sa poata efectua procesul unei rezervari de pe orice platforma doreste.

Aplicatiile pentru mobil pe care liniile aeriene le ofera trebuie sa acopere tot ciclul unei calatorii, nu doar rezervarea biletului de avion, inclusiv planificare sau experienta de dupa voiaj. De asemenea totate aplicatiile mobile si web trebuie sa fie legate de brandul companiei, iar arhitectura mobila a operatorilor aerieni trebuie sa fie suficient de robusta incat sa permita un volum mare de tranzactii.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 21 Octombrie 2020, 08:23
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter