MEDIA & MARKETING

6 cauze pentru care moare printul: Vezi de ce nu se mai investesc bani in presa

01 iunie 2011, ora 00:05, autor(i): Andreea Stefan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
ziare.jpg
Dezvoltarea Internetului, contentul nediferentiat pentru print si online al ziarelor, agentiile de media, distributia sau chiar trusturile de presa sunt principalele cauze pentru care banii investiti in presa scrisa sunt din ce in ce mai putini, iar tot mai multe branduri printate fie dispar, fie isi restrang tirajele.

Cristian Mucichescu, managing director al agentiei OMD Romania, a declarat ca la nivel european, toata industria mass-media scade, cu exceptia Internetului, iar cel mai afectat este sectorul de print.

Investitiile in publicitatea mass-media sunt estimate in Romania la 350 milioane de euro, in timp ce Internetul atrage 20,4 milioane de euro.

1. Aparitia Internetului



In viziunea acestuia, cauzele principale pentru care presa tiparita este din ce in ce mai afectata tin de mediul electronic, dusmanul numarul 1 al presei scrisesi progresul tehnologic al televiziunii.

Mucichescu a mai spus ca la nivel mondial, declinul presei a inceput din 1989, la aparitia Internetului, cand informatia pe online incepe sa explodeze.

2. Managementul trusturilor de presa

O alta cauza care a dus la declinul printului este aceea ca trusturile de presa, care au in portofoliu, pe langa posturile de radio sau televiziune, si produse printate, au renuntat, pe fondul crizei, la investitiile in print, si au redirectionat banii catre celelalte medii.

"Ziarul din trust a fost ignorat, pentru ca televiziunea avea costuri mai mari", a adaugat publicitarul, adaugand ca patronii acestor grupuri puteau sa incerce retete mixte de vanzare a publicitatii, atat pe print cat si pe tv, aplicand discounturi pentru clientii cumparatori.

"Puteau aplica o reducere de tarif de publicitate de 10-20% pentru clientii care luau publicitate si pentru ziar", a precizat Mucichescu.

3. Departamentele de vanzari

Un alt vinovat pentru restrangerea presei scrise sunt si departamentele de vanzari ale mediilor printate, dupa cum sustine acelasi publicitar.

"Departamentele de vanzari nu si-au schimbat discursul cu agentiile media. In perioada de criza, toti directorii de marketing sunt tematori. Trebuie gasite nisele in care se gasesc bani mai usor", a mai spus reprezentantul OMD Romania.

4. Editorii

Tot la nivel intern, presa scrisa a mai fost subminata si de editori. Si asta pentru ca, dupa cum spune Mucichescu, publicatiile si-au lansat site-uri si si-au orientat investitiile in mediul online.

In plus, editorii nu au facut nicio diferentiere intre informatia furnizata in print si cea postata in online.

In acest sens, publicitarul a dat exemplu Gazeta Sporturilor, unde site-ul prezinta mai mult interes decat ziarul, pentru ca primul are si arhiva, furnizand astfel mai multa informatie cititorului.

5. Agentiile de media

O alta cauza pentru care banii din presa tiparita sunt tot mai putini o au chiar agentiile de media, care nu mai cauta sa aloce reclama in print.

Si asta pentru ca, explica Mucichescu., exista niste indicatori de eficienta, cum ar fi costul mediu pe punctul de audienta, care trebuie aplicati in vanzarea de publicitate.

De asemenea, reprezentantul OMD Romania a mai spus ca acest lucru nu poate fi realizat pentru ca ziarele din tara noastra au putine pagini. In acest sens, el a dat exemplul printului Financial Times, care are 62 de pagini, in timp ce la noi, este nevoie de trei ziare financiare cumulate pentru a aduna 62 de pagini.

"Contentul creaza audienta, audienta creaza bani, iar cu cat numarul cititorilor este mai mare, cu atat creste tariful de publicitate", a mai afirmat Cristian Mucichescu.

La randul sau, Peter Imre, directorul general al Adevarul Holding, a declarat ca banii din presa sunt la "acele agentii grase care regizeaza foarte bine directia banilor ".

Imre a lansat un adevarat atac la adresa publicitarilor, sustinand ca la Adevarul o agentie de publicitate a spus ca isi retrage banii pentru ca "media si-a permis sa fie independenta".

Managerul Adevarul este de parere ca "trusturile de presa din Romania sunt la nivel de chelneri", pentru ca primesc comenzi de la agentii.

"Stiu despre mafia agentiilor de publicitate. Cu cat un trust este mai mic, cu atat presiunea este mai mare", a mai afirmat Imre, adaugand ca cei care produc stiri "sunt exact ca producatorii de rosii si castraveti", care castiga putin, "in timp ce intermediarii iau tot profitul".

6. Sistemul de distributie al presei

Pe de alta parte, Dan Vasile, managing director al Rautakirja Romania, este de parere ca una dintre cauzele restrangerii print-ului este sistemul ineficient de distributie al print-ului, caracterizata de fragmentare.

Si asta pentru ca majoritatea editurilor au departament de distributie propriu, ceea ce face acest business ineficient.

"In Romania exista 300 de companii cu o medie de sub zece chioscuri in proprietate", a spus Vasile, referindu-se la ineficienta sistemului.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 09 Martie 2021, 11:53
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter