MEDIA & MARKETING

Accidentul lui Huidu, vaca de muls pentru presa. Cat va mai trai subiectul

18 octombrie 2011, ora 15:00, autor(i): Andreea Stefan   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
huidu.jpg
Lipsa de subiecte, solidaritatea de breasla, mizarea pe cresterea spectaculoasa a audientelor, tirajelor sau a traficului online, sunt principalele rationamente pentru care presa din Romania a exploatat la maximum accidentul in care a fost implicat realizatorul TV Serban Huidu.

DailyBusiness.ro a analizat tratarea subiectului Huidu in media, dar si care este durata de viata a unei astfel de stiri.

Un online tabloidizat, in "foame de accesari"

Nicoleta Savin, jurnalist si editorialist al Evenimentului Zilei, a declarat ca este o foamete de accesari in zona online-ului si a vanzarilor de print, astfel ca toata politica tabloida s-a mutat pe online. Si asta in contextul in care exista o lipsa de subiecte, iar Parlamentul trece printr-o perioada de “acalmie”, astfel ca nu exista subiecte politice.



Jurnalistul spune ca subiectul va mai trai in presa romaneasca pana ce va aparea un alt eveniment care sa  “acopere” actuala dezbatere.

La randul sau, analistul media Iulian Comanescu a spus ca "subiectul Huidu" a fost tocat din disperare si lipsa de idei.

“Ma uitam pe site-ul unui ziar care facuse bine si comprehensiv subiectul de acum doua saptamani al mortii lui Steve Jobs si am gasit lucruri gen: "Vezi AICI imagini INGROZITOARE cu Loganul DISTRUS de Huidu". E vorba de un ziar care isi spune serios, dar asta arata ca atata vrem, atata putem”, a declarat Comanescu.

In opinia acestuia, mass media din Romania stiu sa faca audienta doar cu crime, violuri, accidente, cu exceptii notabile, dar rare, ca "Romanii au talent".

O poveste de cateva zile

Referitor la durata de viata a subiectului, Comanescu apreciaza ca “o poveste gen Huidu dureaza cateva zile”.

Pe de alta parte, Nicoleta Savin sustine ca presa are o “mare hiba”, in conditiile in care exploateaza subiectul in primele zile de la producerea lui, urmand ca ulterior sa-l abandoneze, indiferent de cursul evenimentelor. Acelasi lucru se intampla si in cazul televiziunilor, pe care le intereseaza doar audienta, fara sa tina cont de amenzile “modice“ ale Consiliului National al Audiovizualului (CNA).

La randul sau, Adrian Ursu, jurnalistul Antena 3, ne-a spus ca dezbaterea va dura atat timp cat vor mai aparea elemente noi fata de acest caz, dar fara sa aiba aceeasi pondere ca in zilele de duminica si luni, cand cazul a ocupat intre 90 si 100% din ponderea subiectelor tratate.

In opinia Nicoletei Savin, dintre toate posturile care au tratat "subiectul Huidu", Antena 3 a fost televiziunea cea mai echilibrata.

“Oamenii privesc la aceste lucruri chiar daca sunt polarizati”, a adaugat jurnalista.

In conditiile in care, potrivit cifrelor prezentate de paginademedia, audientele nu au crescut spectaculos, acelasi editorialist ia in calcul exploatarea subiectului din solidaritate de breasla, chiar daca nu a existat un “partizanat” pentru omul de televiziune Serban Huidu, ci doar dezbaterea unor opinii pro si contra.

Si asta pentru ca altfel nu s-ar explica de ce 80% din timp, de la producerea evenimentului, posturile de stiri au prezentat doar acest subiect.

Cu toate acestea, in prime-time, oamenii au facut un pas inapoi si au schimbat canalul, dupa cum a adaugat editorialista.

In ceea ce priveste partea de online, Claudiu Popa, marketing manager libertatea.ro, a spus ca fata de o zi normala, subiectul "accidentul lui Huidu" a adus o crestere a valorilor de trafic cu aproximativ 22%.

Celebritatea si sangele, ingrediente insuficiente

Pe de alta parte, Iulian Comanescu spune, referitor la audientele inregistrate de posturile de televiziune cu acest subiect, ca a fost vorba de doua ingrediente senzationale, respectiv celebritate si sange.

“E destul de mult, conform retetelor simpliste care nu pot contine mai mult de trei-patru astfel de caracteristici. Ar mai fi senzationalul-anecdotic si sexul, de pilda”, a explicat analistul media.

In ceea ce priveste tratarea subiectului de catre Prima TV, postul la care Serban Huidu este angajat, Nicoleta Savin spune ca a fost o politica justa, corecta, a “unei prese care se respecta”. Postul tv nu a facut altceva decat sa prezinte o stire, in cadrul jurnalului.

In acelasi timp, alte televiziuni au prezentat subiectul dezechilibrat, alocand mult mai mult spatiu de emisie pentru incidentul in care a fost implicat Serban Huidu, decat daca era vorba de un alt accident rutier.

Din punct de vedere deontologic, subiectul Huidu a generat “multe probleme”, potrivit lui Iulian Comanescu.

Si asta pentru ca, in primul rand, presa s-a antepronuntat, fiindca duminica a prevalat ideea ca Huidu ar fi depasit nereglementar, adica s-ar fi comportat “ca un bezmetic”, ori ulterior politia a promovat ipoteza ca a pierdut controlul masinii si a intrat pe contransens.

In al doilea rand, canale media serioase si nu doar tabloide au cautat clienti de-ai lui Huidu de la “Cronica Carcotasilor”, precum Oana Zavoranu sau Gigi Becali, care “desigur, ca l-au sleit public pe realizator”, spune Comanescu.

“Singurul criteriu dupa care unii din acesti oameni au fost alesi a fost ca erau abonati constanti la emisiunea TV deci susceptibili de a revarsa valuri de ura si satisfactie fata de nenorocirea pe care a cauzat-o realizatorul”, crede acesta.

De ce a primit accidentul spatii de emisie atat de mari

La randul sau, Adrian Ursu, moderatorul postului Antena 3, ne-a spus ca subiectului i s-a alocat un spatiu mai mare de emisie, fata de orice alta stire legata de un accident, din cauza persoanei implicate, pentru ca interesul publicului este mai mare in astfel de cazuri.

Ursu sustine ca televiziunile si-au pastrat echilibrul in ceea ce priveste formatele si produsele jurnalistice, dar sentimentul de pro sau contra a fost indus de opiniile invitatilor posturilor.

Cele doua posturi de stiri, Antena 3 si Realitatea TV, au alocat in zilele accidentului spatii mari, de peste 80% din total, acestui caz.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Radu a spus:
18/10/2011 15:50
Cred ca e un subiect bun si pentru cei care vazand cat de ocupati sunt oamenii sa vada subiectul, se apuca si cresc preturi pe la combustibili.. ca doar noi nu suntem atenti la asta, noi avem subiect bun acuma in mass-media. Dar oricum, ce am fi putut face? :)) NU?
 
precup florin a spus:
18/10/2011 17:09
Sigur vremurile sunt cum sunt,romanii si nu numai ei sunt eroii unor situatii si momente de viata incredibile...astazi se produc drame la fel de impresionante cu cele care au facut inconjurul lumii prin istorisirile romantate si publicate de cei mai prolifici portretisti ai timpului...sunt multe situatii care chiar depasesc in tragismul lor aceste scrieri,din experienta omenirii...chiar si acest caz are o semnificatie aparte si trebuie retinut ca atare,eu unul nu cred ca acest caz pe cat de dramatic pe atat de penibil prin ..creatorul sau nu trebuia discutat ,analizat cu atat mai mult cu cat acest haidamac se pretindea impreuna cu un alt...suficient in moralistul acestui timp...de aceea ma gandesc ca acest BOU,nu poate fi pus in rolul unei vaci ,fie ea si ..de muls prin popularizarea si dimensionarea faptei sale...la urma urmei cate cazuri de acest gen nu s-au mai produs,problema este insa data de..autorul ei....un turmentat cu pretentii de Socrate...in fond un parvenit ,un om lipsit de caracter,iar acum prin fapta sa si un nesimtit de elita...asa ca circulati va rog...cu alte subiecte ,asemeni acestui golan mai sunt din pacate multi..ar fi pacat sa numaram golanelile si aberatiile faptelor lor rezultate in urma unui comportament mitocanesc ,perfid,insultator....de fapt ei sunt produsul marii golaneli numita revolutia din decembrie.....si dupa cum bine spunea c.t.popescu,au o imunitate..ceva de speriat..tine de noi ca astfel de mucegaiuri sa nu mai ocupe locuri..nemeritate.
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 21 Octombrie 2019, 19:23
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter