- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cele mai importante \”miscari de trupe\” din publicitatea locala in 2010

27 Sep, 00:01 • andra.gheorghe
Criza nu i-a oprit pe specialistii din advertisingul romanesc sa schimbe job-uri in 2010, chiar daca mai "potolit" decat in anii de glorie 2007-2008. Unii au facut-o dupa ani de fidelitate, altii in cautarea de noi provocari, iar majoritatea angajatorilor care si-au adus management proaspat au facut-o dintr-o nevoie acuta de a-si eficientiza business-ul, presat de climatul economic nesigur.
Cele mai importante \miscari de trupe\ din publicitatea locala in 2010

Criza nu i-a oprit pe specialistii din advertisingul romanesc sa schimbe job-uri in 2010, chiar daca mai „potolit” decat in anii de glorie 2007-2008. Unii au facut-o dupa ani de fidelitate, altii in cautarea de noi provocari, iar majoritatea angajatorilor care si-au adus management proaspat au simtit o nevoie acuta de a-si eficientiza business-ul, presat de climatul economic nesigur.

Cea mai importanta mutare, anunata recent in piata, este venirea lui Florin Alexandrescu la conducerea Group M Romania.

Fostul director de pe vanzarile de publicitate ale Realitatea TV va fi responsabil de coordonarea conturilor de media detinute de agentiile Group M in tara, mai exact Mediaedge:cia, Mindshare si Mediacom. Inainte de a-si prelua functia in cadrul Group M, Alexandrescu a coordonat vanzarile Realitatea TV si operatiunile de media trading ale CME, proprietarul Pro TV.

Potrivit lui Mirel Plesca, directorul financiar al Group M, decizia companiei de a-l integra pe Alexandrescu in grup vine din dorinta de a eficientiza coordonarea bugetelor operate pentru clienti, fara a afecta managementul celor trei agentii de media din entitate.

O alta plecare importanta, care i-a surprins pe publicitarii romani, este cea a lui Ovidiu Florea, unul dintre cei mai vechi parteneri ai lui Zoltan Szigeti in conducerea agentiilor de media integrate in The Group.

Florea a parasit The Group fara prea multe explicatii la inceputul anului. Potrivit propriilor declaratii, acesta a ales sa plece din motive personale, dar si pentru ca il tenteaza vanzarile pe TV. In februarie, Ovidiu Florea a semnat cu Kanal D pentru managementul vanzarilor de publicitate.
[gallery:173]
In august, Bogdana Butnar, sefa MRM Worlwide, agentia de digital a McCann Erickson, s-a intors la „prima dragoste”, agentia Headvertising. Motivul ? „Mi-am dat seama dupa trei ani ca managementul in perioada de criza nu e o provocare, ci o corvoada pentru mine”, a explicat imediat dupa plecare Butnar, pentru AdPlayers.

Si Ogilvy&Mather, agentia de creatie a Ogilvy Group Romania, a inlocuit-o in mai pe Gina Leu, director general, cu Mona Lisa Caravaniez, fost director la Saatchi&Saatchi. Gina Leu a declarat ca a ales sa parasesca Ogilvy din dorinta unei pauze de publicitate.

Oana Bulexa a devenit, in septembrie, dupa 4 ani de rezultate in cadrul agentiei de PR The Practice, partener in cadrul companiei, primind 5% din actiunile firmei patronate de grupul de comunicare Leo Burnett. Iata asadar ca retentia oamenilor-cheie este un factor important in mentinerea business-ului la un nivel optim in plina criza financiara.

Ramas fara director de marketing in martie, dupa demisia lui Dan Bulucea, Microsoft Romania l-a numit in august pe Michal Golebiewski in functia de director de marketing si business.

Golebiewski a preluat marketingul gigantului software in Romania la o luna dupa ce Publicis Romania a castigat licitatia pentru contul de creatie si media al companiei, urmand sa asigure servicii aferente pentru intregul brand, incluzand lansarea Microsoft Office 2010 in Romania.

Urmărește Daily Business pe Google News