- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cele mai importante \”miscari de trupe\” din publicitatea locala in 2010

27 Sep, 00:01 • andra.gheorghe
Criza nu i-a oprit pe specialistii din advertisingul romanesc sa schimbe job-uri in 2010, chiar daca mai "potolit" decat in anii de glorie 2007-2008. Unii au facut-o dupa ani de fidelitate, altii in cautarea de noi provocari, iar majoritatea angajatorilor care si-au adus management proaspat au facut-o dintr-o nevoie acuta de a-si eficientiza business-ul, presat de climatul economic nesigur.
Cele mai importante \miscari de trupe\ din publicitatea locala in 2010

Criza nu i-a oprit pe specialistii din advertisingul romanesc sa schimbe job-uri in 2010, chiar daca mai „potolit” decat in anii de glorie 2007-2008. Unii au facut-o dupa ani de fidelitate, altii in cautarea de noi provocari, iar majoritatea angajatorilor care si-au adus management proaspat au simtit o nevoie acuta de a-si eficientiza business-ul, presat de climatul economic nesigur.

Cea mai importanta mutare, anunata recent in piata, este venirea lui Florin Alexandrescu la conducerea Group M Romania.

Fostul director de pe vanzarile de publicitate ale Realitatea TV va fi responsabil de coordonarea conturilor de media detinute de agentiile Group M in tara, mai exact Mediaedge:cia, Mindshare si Mediacom. Inainte de a-si prelua functia in cadrul Group M, Alexandrescu a coordonat vanzarile Realitatea TV si operatiunile de media trading ale CME, proprietarul Pro TV.

Potrivit lui Mirel Plesca, directorul financiar al Group M, decizia companiei de a-l integra pe Alexandrescu in grup vine din dorinta de a eficientiza coordonarea bugetelor operate pentru clienti, fara a afecta managementul celor trei agentii de media din entitate.

O alta plecare importanta, care i-a surprins pe publicitarii romani, este cea a lui Ovidiu Florea, unul dintre cei mai vechi parteneri ai lui Zoltan Szigeti in conducerea agentiilor de media integrate in The Group.

Florea a parasit The Group fara prea multe explicatii la inceputul anului. Potrivit propriilor declaratii, acesta a ales sa plece din motive personale, dar si pentru ca il tenteaza vanzarile pe TV. In februarie, Ovidiu Florea a semnat cu Kanal D pentru managementul vanzarilor de publicitate.
[gallery:173]
In august, Bogdana Butnar, sefa MRM Worlwide, agentia de digital a McCann Erickson, s-a intors la „prima dragoste”, agentia Headvertising. Motivul ? „Mi-am dat seama dupa trei ani ca managementul in perioada de criza nu e o provocare, ci o corvoada pentru mine”, a explicat imediat dupa plecare Butnar, pentru AdPlayers.

Si Ogilvy&Mather, agentia de creatie a Ogilvy Group Romania, a inlocuit-o in mai pe Gina Leu, director general, cu Mona Lisa Caravaniez, fost director la Saatchi&Saatchi. Gina Leu a declarat ca a ales sa parasesca Ogilvy din dorinta unei pauze de publicitate.

Oana Bulexa a devenit, in septembrie, dupa 4 ani de rezultate in cadrul agentiei de PR The Practice, partener in cadrul companiei, primind 5% din actiunile firmei patronate de grupul de comunicare Leo Burnett. Iata asadar ca retentia oamenilor-cheie este un factor important in mentinerea business-ului la un nivel optim in plina criza financiara.

Ramas fara director de marketing in martie, dupa demisia lui Dan Bulucea, Microsoft Romania l-a numit in august pe Michal Golebiewski in functia de director de marketing si business.

Golebiewski a preluat marketingul gigantului software in Romania la o luna dupa ce Publicis Romania a castigat licitatia pentru contul de creatie si media al companiei, urmand sa asigure servicii aferente pentru intregul brand, incluzand lansarea Microsoft Office 2010 in Romania.