MEDIA & MARKETING, CARIERE

Cum sa exploatezi o noua nisa: Antreprenoriatul social, o afacere pe val

20 februarie 2014, ora 12:00 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
creativitate in business.jpg
Fie ca este vorba despre business-urile existente sau despre cele care urmeaza sa fie infiintate, afacerile au nevoie de creativitate pentru a reusi in conditiile actualei crize economice.á Antreprenoriatul social si business-urile care vin in intampinarea unor nevoi par sa fie modelele viitorului in afaceri.

Iata care sunt parerile specialistilor prezenti la conferinta ôCreativitate in businessö, organizata de DailyBusiness.ro.

Industriile culturale si proiectele creative detin in prezent 5,93% din PIB-ul Romaniei, asigurand peste 100.000 de locuri de munca, potrivit unui studiu realizat la sfarsitul anului trecut.

Datele au fost citate de Camelia Dragan, presedinte al Asociatiei pentru Antreprenoriat din Romania, in cadrul conferintei ôCreativitate in businessö, organizata de DailyBusiness.ro.

Dragan a spus ca in Romania s-a format o piata noua, aceea a industriilor creative, unde se pot deschide afaceri care constituie o oportunitate in special pentru tinerii intreprinzatori.

Potrivit Cameliei Dragan, cei care vor sa inceapa o afacere trebuie sa identifice o nevoie care sa raspunda cerintelor pietei. ôPoate ca ideea este foarte buna, dar nu are sanse sa creasca pentru ca nu are o utilitateö, a adaugat Dragan.

Camelia Dragan
Camelia Dragan
In conditiile actualei crize, business-urile deschise in domeniul antreprenoriatul social se bucura de cel mai mult succes. Si asta tocmai pentru ca raspund unor nevoi sociale.

In opinia Cameliei Dragan, antreprenoriatul social este domeniul de business al viitorului, iar cei care au deschis astfel de afaceri au identificat domenii de nisa. Un exemplu dat in acest sens de reprezentanta Asociatiei a fost acela al unui tanar care a infiintat o scoala de seductie, antreprenorul respectiv identificand nevoia de comunicare a tinerilor blocati in mediul virtual, care nu mai stiu sa relationeze in viata reala.

In aceste conditii, a spus Dragan, un start-upá bine construit poate sa treaca foarte repede in fata unui business deja existent pe piata.

Domenii bune de investit á

Serviciile, IT-ul, agricultura, turismul si alimentatia sunt principalele domenii care ofera oportunitati de business in prezent, in opinia presedintelui áAsociatiei pentru Antreprenoriat.

ôAm vazut ca o mare atractivitate o constituie firmele care se bazeaza pe prestari servicii. Iti folosesti abilitatile personale, astfel ca toata infrastructura o ai asigurata. Domeniul IT este un astfel de exempluö, a adaugat Dragan.

Alaturi de servicii, si agricultura poate reprezenta o directie importanta pentru viitoarele business-uri. Si asta pentru ca pe fondul importurilor masive, tot mai multi oameni cauta produsele autohtone, in special cele obtinute din culturi bio.

Turismul este un alt domeniu care prezinta opotunitati crescute de business. äNoi toti muncim, dar vrem sa ne si odihnim si sa ne relaxamö, a adaugat Dragan. Complementar turismului, alimentatia si serviciile conexe precum restaurantele sau cluburi sunt domeniile care au generat business-uri in ultimii ani, mai ales pentru ca multe dintre ele s-au dezvoltat cu fonduri europene.

ôServiciile adiacente precum spa-urile din hoteluri adauga business-ului un plus de valoareö, a exemplificat Dragan.

De asemenea, potrivit acesteia, o alternativa la afacerile existente poate fi si accesarea unor francize sau distributia, care sunt solutii la cheie.

Florin Colceag
Florin Colceag
La randul sau, si profesor doctor Florin Colceag, presedinte al Institutului Roman pentru Studii si Cercetare Avansate Gifted Education, este de parere ca antreprenoriatul social reprezinta viitorul in business, atat pentru companiile existente, cat si pentru cele care vor fi infiintate.áá

"Aproape niciun business pe care vrea cineva sa-l porneasca nu are succes, pentru ca nu raspunde nevoilor. Avem nevoie de inovari. Asta inseamna sa iti dai seama din timp de nevoile reale pe care le are piata si sa iesi in intampinare", a adaugat profesorul Colceag, in cadrul aceleiasi conferinte, organizate de DailyBusiness.ro.

In cazul afacerilor existente deja, Colceag sustine ca acestea au nevoie de credibilizare, pe care o pot face prin programe de economie sociala, care permit rezolvarea unor probleme ale oamenilor.

"Functioneaza extraordinar de bine. In Germania, exista un intreg sistem de banci pentru afacerile de economie sociala. Daca avem politici de economie sociala bine gandite, atunci avem cresterea prestigiului bancii sau al companiei. Cine se ofera sa dea o mana de ajutor la momentul de necesitate, in conditii decente, atunci modul in care este vazut acel partener de catre societate este extraordinar. Intareste societatea, deschide apetenta pentru respectivul businessö, a adaugat profesorul.

Malina Chirea
Malina Chirea
In opinia acestuia, legatura dintre business si economie s-a rupt din cauza neincrederii oamenilor. Pe de alta parte, Malina Chirea care a fondat äAsociatia Initiativa pentru Fericireö, un business prin care ii invata pe oameni cum sa devina fericiti considera ca antreprenoriatul social nu este mai provocator decat cel clasic.

Ea a dat insa exemplul unei tari din Asia, Buthan, unde prosperitatea tarii se masoara nu in PIB-ul pe cap de locuitor ci in gradul de fericire al fiecarui om.

Traian Ispasiu
Traian Ispasiu
Dincolo de antreprenoriatul social, Traian Ispasiu, proprietarulá Caffe Tabiet, este de parere ca exista un profil antreprenorial, stabilit in functie de niste comportamente specifice, inglobate in competente antreprenoriale.

Independenta, increderea in sine si cautarea de informatii sunt principalele caracteristici ale unui antreprenor de succes, in opinia lui Ispasiu.




Legat de creativitatea in business, áFelix Tataru, presedinte fondator al GMP Group, a declarat in cadrul evenimentului DailyBusiness ca certitudinile sunt cele care ne impiedica sa fim creativi, pentru ca ônoi stim foarte clar despre ce este vorbaö.

La polul opus, misterul, surpriza sunt esenta creativitatii, alaturi de áôextinderea naturala a entuziasmului nostruö. Tataru a dat exemplul grupului de comunicare pe care il conduce si care in 2003 era aproape de faliment, dar care azi functioneaza cu succes.á

De asemenea, expertul media Bogdan Prajisteanu este de parere ca ideea de creativitate trebuie inteleasa dincolo de business. Si asta pentru ca, sa fii ôcreativ in business, trebuie sa faci un pas de creativitate in viata personalaö.

ôIntegrand creativitatea in viata personala, poti fi pregatit pentru creativitatea in businessö, a punctat expertul media in cadrul conferintei DailyBusiness.



Oana Giusca
Oana Giusca
Pentru Ozana Giusca, CEO Tooliers, creativitatea inseamna sa ôfiti deschisi la tot ce se intampla in jur si sa observati lucruriö, pentru ca ô absolut tot ce vedem poate fi folosit in propriul businessö.

Conferinta "Creativitatea in Business ľ avantajul competitiv pentru performanta companiilor", a avut loc pe data de 19 februarie 2014, la Bucuresti.



Citeste siá
Cum putem incuraja business-urile creative prin masuri fiscale
Business-ul romanesc si creativitatea: Criza e cel mai bun taram, acum mai mult decat oricand
De unde vin banii? Piata publicitatii ar putea creste cu 20% in 2014
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Marti, 06 Decembrie 2016, 23:41
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter