- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Dilema Veche umbla la imagine ca sa sustina explozia tirajului: Nu suntem o revista greu de citit

14 Apr, 11:42 • Redactia DailyBusiness
Saptamanalul cultural Dilema Veche se afla in plina campanie de relansare si isi largeste publicul vizat, astfel ca nu se adreseaza doar intelectualilor cu inalte studii superioare, "nu este greu de citit si mai ales nu este exclusiv culturala", a declarat pentru DailyBusiness.ro Mircea Olaru, directorul de marketing in cadrul Adevarul Holding, trustul care detine titlul. Revista a scos primul numar in noul format intr-un tiraj de 77.000 de exemplare, in conditiile in care, conform celor mai recente date auditate de BRAT, vanzarile inainte de relansare erau de 6.500 de exemplare pe editie.
Dilema Veche umbla la imagine ca sa sustina explozia tirajului: Nu suntem o revista greu de citit

Primul numar al revistei in noul format a aparut pe 8 aprilie, cu rubrici noi, mai multe pagini, 32 in loc de 24, si primul insert dintr-o serie de 8 a filmelor lui Charlie Chaplin.

Urmatorul numar al Dilema Veche, de joi, 15 aprilie, va fi distribuit intr-un tiraj apropiat de cel al editiei anterioare, prima de dupa relansare, spune directorul de marketing Adevarul Holding, care nu a putut furniza o cifra exacta, pentru ca „inca nu s-au stabilit toate detaliile”.

Potrivit lui Mircea Olaru, publicatia va fi promovata pe tot parcursul anului printr-o serie de proiecte care vor avea ca scop cresterea numarului de cititori. Campania de relansare impreuna cu colectia de dvd-uri Charlie Chaplin reprezinta prima actiune din acest plan de crestere.

„Exista mai multe idei de proiecte specifice targetului Dilema Veche, iar continuarea campaniilor de inserturi depinde in primul rand de succesul acestei prime actiuni”, a declarat acesta.

Care este mesajul de baza pe care vrea sa il transmita noua Dilema Veche?

Exista in piata o perceptie eronata asupra Dilemei Vechi. Nu este o revista care se adreseaza doar intelectualilor cu inalte studii superioare, nu este o revista greu de citit si mai ales nu este o revista exclusiv culturala. Asa cum am transmis si in campania de relansare, Dilema Veche este o revista pentru oameni inteligenti, o revista care trateaza idei, opinii si dezbateri pe un ton destins, cu stil si cu umor”, a explicat Mircea Olaru.

Cifrele de vanzari ale primului numar al saptamanalului la pachet cu primul DVD din seria Charlie Chaplin, promovat pe TV radio, print, actiuni BTL, si distribuit intr-un tiraj de 77.000 de exemplare, la pretul de 11,99 de lei, nu sunt inca disponibile, sustine Olaru.

Potrivit celor mai recente date auditate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor, Dilema Veche s-a distribuit in intervalul octombrie-decembrie 2009 intr-un tiraj brut de circa 13.200 exemplare, din care s-au vandut, in medie, 6.500 de exemplare.

Olaru nu a furnizat detalii referitoare la tiraj, vanzari sau veniturile pe care isi propune publicatia sa le atraga, si nu a comunicat nicio informatie referitoare la situatia financiara a revistei in 2009.

„Orice plan de marketing este facut in scopul cresterii rezultatelor publicatiei la vanzari, audienta si venituri din publicitate, drept urmare ne asteptam cu siguranta la rezultate pozitive la finele anului 2010”, a precizat Mircea Olaru.

Lansata initial in 1993, sub titulatura „Dilema”, revista fondata de Mircea Vasilescu, Andrei Plesu, Zigu Ornea, Tita Chiper si Radu Cosasu a fost una dintre primele publicatii culturale post-decembriste, publicand eseuri, dezbateri de idei si publicistica literara.

Revista s-a numit Dilema si a fost editata de Fundatia Culturala Romana pana in 2004, cand s-a relansat ca „Dilema Veche”.

Dupa miscarile din cadrul Fundatiei Culturale Romane, devenita Institutul Cultural Roman, revista s-a sustinut din surse proprii, dar si-a pastrat aceeasi echipa redactionala.

Din 2007, publicatia este editata de Adevarul Holding, trust controlat de omul de afaceri Dinu Patriciu.