- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

GroupM: Cheltuielile globale cu publicitatea vor creste cu 3,5% in 2010

25 Jun, 15:24 • Redactia DailyBusiness
Reteaua GroupM, detinuta de cel mai mare grup de comunicare din lume, a dat cele mai clare semnale privind revenirea industriei de publicitate, dupa ce a revizuit in crestere prognoza privind cheltuielile cu publicitatea din acest an, de la 1% la 3,5%, potrivit Brandrepublic.com.
GroupM: Cheltuielile globale cu publicitatea vor creste cu 3,5% in 2010

Potrivit raportului revizuit al retelei, cheltuielile globale cu publicitatea vor ajunge anul acesta la 451 miliarde euro. Pentru 2011 este estimata o crestere de 4,5% pana la 471 miliarde euro.

Europa Centrala si de Est va inregistra o crestere de 6,5% pana la 18 miliarde de dolari, fata de o scadere de 17,7% in 2009. Pentru 2011, perspectiva este o crestere de 10,6% pana la 20 de miliarde de dolari.

In Europa de Vest, cheltuielile cu publicitatea vor creste cu 2,1% pana la 102 miliarde dolari, in timp ce SUA va inregistra totusi o scadere de 1,3% pana la 145 miliarde dolari. Pentru 2011 insa, cheltuielile cu publicitate din SUA sunt estimate sa creasca cu 2,5% pana la 149 miliarde de dolari.

Reteaua GroupM, care include agentiile MediaCom, Mindshare, MEC si Maxus, a detinut 32,4% din piata globala a achizitiei de media in 2009.

GroupM gestioneaza conturile de media ale unor branduri precum Unilever, HSBC, Orange, Ford, BT. Procter & Gamble, GlaxoSmithKline si Dell.