MEDIA & MARKETING

Presa fara publicitate: Imre propune un business care i-a adus lui Patriciu o gaura de 2 mil. euro

06 iunie 2011, ora 00:05, autor(i): Andreea Stefan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
imre.jpg
Presa romaneasca ar putea deveni total independenta in urmatorii 5-10 ani, putand sa se finanteze chiar si in lipsa incasarilor din publicitate. Si asta datorita vanzarilor de produse si servicii pe care mass-media le poate face pe site-urile de stiri. Modelul de business de media a inceput sa fie deja experimentat la nivel international de publicatii precum Financial Times, care vinde online vin in valoare de 3-400 de milioane de euro.

In Romania, insa, cel mai mare proiect de acest fel, corect.com, in care Dinu Patriciu si Sorin Rosca Stanescu au investit 2 milioane de euro, a dat faliment la doar cateva luni de la lansare.

Peter Imre, directorul general al Adevarul Holding, a declarat ca si business-urile de media pot fi profitabile, iar mass-media viitorului, in urmatorii 5-10 ani, vor fi cele care vor incorpora pietele virtuale, unde poti face cumparaturi, gasi un avocat, sau chiar sa-ti schimbi partenerul de viata, si nu doar sa citesti stiri.

Si asta pentru ca site-urile de presa au avantajul ca "in magazinele noastre intra milioane de oameni, care pot fi atrasi si catre cumpararea altor produse".



Imre a adaugat ca economia va forta institutiile de presa sa faca acest lucru, dand si exemplul Slovaciei, unde "trei-patru publicatii mari au creat un perete de plata pentru accesarea continutului online". Reprezentantul Adevarul a explicat ca fiecare publicatie isi imparte veniturile in functie de cota de piata si numarul de cititori.

"Economia ne va forta si pe noi sa avem, o vedere de grup asupra presei, decat cea individuala, pe care o avem acum", a adaugat Imre. El a mai spus ca spatiul virtual face ca presa sa devina independenta la orice fel de presiuni politice sau economice, putand sa supravietuiasca singura.

Mai mult, in acest context, reprezentantul Adevarul Holding crede ca produsele media pot trai si fara publicitate.

Reprezentantul Adevarul a dat exemplul editiei electronice a cotidianului Financial Times, care castiga anual intre 300 si 400 de milioane de dolari din vanzarea de vinuri.

"Nimeni nu stie unde va duce inovatia, dar exista modele de incercare la care presa romanesca poate sa participe. Economia ne va forta la aceasta tendinta", a adaugat Imre.

Viziunea managerului de presa vine in contextul in care din ce in ce mai multi consumatori au migrat catre mediul online de shopping, atrasi de preturile mai mici si reducerea timpului alocat cumparaturilor, dar si de diversitatea produselor si mai ales a informatiilor despre acestea.

Marius Ghena, presedintele Asociatia Romane a Magazinelor Online (ARMO), declara recent pentru DailyBusiness.ro ca vanzarile pe Internet au fost sunt continua crestere, fara sa stagneze nici in perioada de criza.

Potrivit acestuia, in 2010, cresterea medie a fost de 15% fata de 2009, cu unele segmente crescand mai rapid, mai ales cele mai emergente, air ca valoare totala, Ghenea estimeaza o piata de circa 250 milioane euro in 2010.

In plus, reprezentantul ARMO a mai spus ca pentru anul in curs, comertul online va continua sa creasca, cu aproximativ 15% fata de 2010.

Dupa aceast model, pana acum, Adevarul Holding a dezvoltat magazinul online AdevarulShop de unde se pot cumpara carti, articole sportive, jucarii, produse de marochinarie, ceasuri, bijuterii, cosmetice sau chiar produse IT&C precum laptop-uri, monitoare sau tablete.

Corect.com sau cum sa pierzi 2 milioane de euro

Si asta dupa ce, la sfarsitul anului trecut, omul de afaceri Dinu Patriciu, impreuna cu Sorin Rosca Stanescu lansau Corect.com, cu o investitie de 2 milioane de euro, din urma careia, tot atunci, estimau venituri de 3 milioane de euro.

Proiectul a falimentat dupa nici doua luni de functionare, dupa retragerea din actionariatul companiei a lui Patriciu, Rosca cautand in prezent investitori pentru o platforma cu aproximativ 300 de vizitatori pe zi.

Dinu Patriciu a fost investitorul principal in acest proiect, cu o participatie de 60%, restul de 40% reprezentand investitia lui Rosca Stanescu.

Initial, proiectul era planificat sa cuprinda portalul de stiri CorectNews, siteul de online gaming CorectGames , reteaua sociala CorectFriends si platforma de ecommerce CorectShop.

"Nu va exista un centru al platformei, in sens financiar. Fiecare site, fiecare portal, va reprezenta o sursa de castiguri mai mari sau mai mici si fiecare va oferi ceva: unele informatii, altele servicii. In general nu ne vom limita la monetizarea din publicitate, pentru ca banii care intra in Internet sunt destul de putini", afirma Rosca, la sfarsitul anului trecut, adaugand ca pana la sfarsitul lui 2011, platforma urma sa atraga investitii de 3 milioane de euro.

Platforma site-ului include CorectNews, ziar online generalist, si alte sapte ziare specializate CorectPolitics, CorectBusiness, CorectSocial, CorectArts, CorectScIT, CorectSports, CorectLifestyle.

La acestea se adauga sectiunea CorectDiaspora, tot un ziar online pentru romanii din afara, site-ul CorectBooks, magazin virtual de carti, si CorectBazaar, site de anunturi si licitatii online.

Tot atunci, Rosca estima un trafic de peste 1,5 milioane de vizitatori pe luna. In prezent, site-ul inregistreaza un trafic de cateva zeci de mii de vizitatori lunar.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 09 Martie 2021, 12:48
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter