- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Retailerii online au pareri impartite despre vanzarile de Craciun

13 Nov, 00:01 • mihaela.tudorancea
Retailerii online au inceput pregatirile pentru perioada sarbatorilor de iarna, care in anii trecuti ii bucura cu dublari ale vanzarilor si cu o crestere impresionanta a numarului de vizitatori. Anul acesta insa, parerile sunt impartite.
Retailerii online au pareri impartite despre vanzarile de Craciun

Oficialii site-urilor PC Fun si Electrofun, detinute de omul de afaceri Marius Ghenea, considera ca investitiile in promovare din aceasta perioada vor reusi sa creasca vanzarile de Craciun.

Reprezentantul FunGift are cele mai optimiste asteptari de la aceasta perioada. Vanzarile de Craciun ale FunGift vor urca de 5 ori, potrivit acestuia, circa 10-20% dintre produsele de pe site fiind dedicate acestei sarbatori.

O parere diferita are Octavian Ion Sacota, manager al VsMall si CadouriHaioase, care a preferat sa nu achizitioneze produse dedicate in special Craciunului. Acesta spera ca nivelul vanzarilor din perioada sarbatorilor din acest an sa ramana la aceeasi valoare ca in perioada similara a anului trecut.

PCFun si Electrofun

Madalin Durca, director de marketing al magazinelor online PCFun si Electrofun, aflate in portofoliul omului de afaceri Marius Ghenea, este de parere ca investitiile in promovare vor reusi sa creasca vanzarile de Craciun, trimestrul 4 al acestui an reprezentand peste 45% din totalul pe 2008. Din cei 45%, vanzarile din perioada Craciunului vor reprezenta doar 15%.

„Nivelul investitiilor in promovare va urmari curba sezonalitatii, adica ceva mai ridicat in perioada urmatoare, insemnand o crestere a bugetului cu cel putin 30%. PCfun a avut o investitie constanta pe tot anul 2008 in diverse surse de comunicare, insa catre inceputul lunii septembrie am decis diversificare mixului de comunicare, iar rezultatul a fost de 500.000 vizitatori unici in luna octombrie, pentru PCfun si Electrofun”, a declarat Madalin Durca. Acesta a adaugat ca metodele de promovare de anul acesta vor cuprinde campanii contextuale, bannere, anunturi platite Adwords sau proiecte speciale cu diverse site-uri.

„Ultimul trimestru al anului va reprezenta peste 40% din traficul anual pentru cele doua magazine, iar vanzarile in Q4 vor reprezenta peste 45% din totalul pe 2008”, a declarat Durca.

Mixul de promovare al PCFun si Electrofun cuprinde atat zona business cat si zona consumer. „Bineinteles, ofertele promotionale difera pentru fiecare target in parte. Sa spunem ca fata de anul trecut, avem deja o perspectiva mai clara a celor doua segmente, deci si marketarea merge in consecinta”, a precizat Durca. Circa 35% din vanzarile celor doua magazine sunt realizate de catre persoane juridice.

Magazinul online Pcfun.ro a inregistrat in 2006 vanzari de aproximativ 2 milioane de dolari, iar pentru 2007 a atins o cifra de afaceri de 7,5 milioane de dolari. Pentru anul 2008, reprezentantii Pcfun.ro estimeaza o cifra de afaceri de 15 milioane de dolari.

Fungift.ro

Pregatirile pentru perioada de Craciun au inceput din vara la FunGift.ro.

„In iunie-iulie ne asiguram ca anticipam corect problemele care or sa apara, in august-septembrie furnizam solutii pentru aceste probleme plus legaturi cu furnizori plus improspatari de stocuri. De la 1 octombrie deja vindem pentru Craciun”, a declarat Marius Ciocan, director al FunGift.ro.

Craciunul ridica vanzarile FunGift.ro de cel putin 5 ori. „Este absolut normal ca si investitia noastra in promovare pentru aceasta perioada sa creasca. Probabil ca se dubleaza bugetul de marketing”, a spus Ciocan. Acesta va folosi in continuare promovarea pe bloguri inceputa acum cativa ani.

„Vizitele vor creste de 3 – 4 ori. Vanzarile de 5 ori. Rata de conversie va urca si ea”, estimeaza Ciocan.

Vanzarile lunare comparative cu corespondentele lor de anul trecut au fost duble. „Nu avem niciun motiv sa credem ca in noiembrie sau decembrie lucrurile vor sta altfel”, a adaugat Ciocan.

In noiembrie si decembrie FunGift.ro vinde cat in tot restul anului. Si asta in fiecare an din 2005 incoace. „Circa 90% din clienti vor fi persoane fizice. Nu cred ca vor diferi procentele fata de anul trecut”, a precizat managerul FunGift.ro.

Intre 10 si 20 la suta din produsele de pe site sunt dedicate Craciunului, la fel ca si anul trecut.

Magazinul de cadouri online Fungift.ro estimeaza pentru 2009 o cifra de afaceri de circa 600.000 de euro, dublu fata de nivelul estimat pentru anul acesta, pe fondul cresterii generalizate a pietei. Anul trecut, cifra de afaceri a Fungift.ro s-a triplat fata de anul 2006, ajungand la 160.000 de euro, principalele motoare de crestere fiind reclamele pe bloguri, potrivit reprezentantilor companiei. Pentru anul acesta, Marius Ciocan estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 300.000 de euro.

VsMall.ro si CadouriHaioase.ro

Octavian Ion Sacota, manager al VsMall.ro si CadouriHaioase.ro spera ca vanzarile sa se situeze la acelasi nivel ca anul trecut, spunand ca va fi o surpriza foarte placuta daca acestea vor reusi sa le depaseasca in vreun fel. Pregatirile pentru aceasta perioada incep insa din timp, spune el.

„Pregatirile incep de la jumatatea lui noiembrie astfel incat la inceputul lui decembrie rafturile sa fie pline. Multi utilizatori sunt intelepti si rezolva cumparaturile de Craciun inca din primele zile ale lui decembrie. Eforturile constau in pregatirea „hainei de sarbatori” pentru site, achizitionarea, contractarea marfii de sezon, conceperea ofertelor si pachetelor si a newsletterelor. Fortele trebuie pastrate pentru satisfacerea comenzilor in acea perioada, nu cu detalii care pot fi rezolvate in prealabil din noiembrie”, a precizat Octavian Ion Sacota.

Suma investita in aceasta perioada in promovare este aproape tripla. Site-urile VsMall si CadouriHaioase.ro nu au oferte de cadouri corporate de Craciun, urmand sa decida, in functie de sezonul acesta, daca de anul viitor vor incepe sa investeasca in acest sens.

„Ramane de vazut cum vor fi vanzarile din sezonul asta. Obsesia crizei financiare da tarcoale clientilor – mari centre de productie industriala din tara isi incetinesc activitatea datorita acestui lucru. Sunt destui oameni care se gandesc mai degraba ce vor pune pe masa de Craciun decat sub bradul de Craciun. Daca vom depasi vanzarile de anul trecut va fi o surpriza foarte placuta”, a declarat Sacota.

Foarte putine produse de pe site-urile vsmall.ro sunt specifice Craciunului. „Acestea sunt riscante – cine nu a vandut nu mai are nici o sansa sa recupereze banii investiti decat peste un an”, a precizat Sacota.

Florarie.ro

Vanzarile de Craciun ale Florarie.ro nu sunt afectate de perioada Craciunului sau de criza financiara, potrivit reprezentantului companiei Dragos Pisica. Nici pregatirile pentru acest sezon nu sunt diferite de alte perioade, cea mai buna zi pentru vanzari ramanand Ziua Indragostitilor de pe 14 februarie.

„In cazul nostru, fiind vorba de o florarie online, perioada de pregatire pentru sarbatorile din decembrie este destul de scurta. La sfarsitul lunii noiembrie realizam ofertele si promotiile specifice lunii cadourilor. In oferta noastra curenta adaugam brazi de Craciun, coronite si aranjamente cu flori si lumanarele”, a declarat Dragos Pisica, antreprenor si detinatorul afacerii florarie.ro

Bugetul de promovare pentru aceasta perioada nu-l depaseste pe cel de cateva mii de euro folosit in mod curent, potrivit reprezentantului florarie.ro, iar campania de promovare a serviciilor este desfasurata in proportie de 90% pe Internet.

„Din statisticile anilor trecuti observam o crestere cu 60-70% a vizitatorilor site-ului nostru in aceasta perioada. Datorita vanzarii de produse specifice acestei perioade inregistram vanzari cu pana la 50% mai mari fata de luna precedenta”, a precizat Pisica. Vanzarile de Craciun reprezinta aproximativ 5% din cifra de afaceri anuala. Florarie.ro este unul dintre primii jucatori pe piata florariilor online, principalul competitor fiind floridelux.ro.

BraziDeCraciun.ro

Desi mai sunt cateva saptamani pana la Craciun, site-ul BraziDeCraciun.ro a inregistrat inca din luna octombrie comenzi in valoare de 30.000 de euro, iar reprezentantii companiei se pregatesc cu reduceri si promotii pentru aceasta perioada.

Echipa BrazideCraciun.ro a efectuat un studiu de piata din care a reiesit ca, asemenea consumatorilor europeni sau americani, romanii incep sa se gandeasca la perioada de Craciun si achizitiile specifice acestui sezon festiv cu mai mult timp inainte, in comparatie cu anii trecuti cand lasau pe ultima clipa aceste pregatiri. „Astfel, datorita acestor initiative timpurii, site-ul a inregistrat inca din luna octombrie un numar record de comenzi, in valoare de peste 30.000 euro”, potrivit companiei.

Companiile au fost insa majoritare in structura acestor comenzi. „Majoritatea clientilor ce au plasat comenzi incepand cu luna octombrie sunt corporatii care doresc sa pregateasca inca de pe acum campaniile pentru sarbatorile de iarna, dar si persoane fizice care doresc sa evite aglomeratia lunii decembrie”, explica Marius Dosinescu, fondatorul Gravity Design.

Omul de afaceri Marius Ghenea, detinatorul site-urilor online specializate in produse IT&C, electronice si electrocasnice PCFun.ro si Electrofun.ro, a preluat saptamana trecuta o participatie majoritara la compania Gravity Design, care opereaza printre altele site-urile floridelux.ro si brazidecraciun.ro, si in care va investi 200.000 de euro anul viitor.