- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Studiu: Romania pe locul 3 in lume, dupa numarul de retaileri nou intrati pe piata

19 Apr, 11:19 • Redactia DailyBusiness
Romania se plaseaza pe locul 3 in lume, dupa numarul de branduri nou intrate pe piata de retail in 2010, cu 6 nume noi, potrivit unui studiu CBRE. Compania noteaza ca franciza ramane metoda preferata pentru a intra pe piata locala, desi criza a determinat multe din firmele mama sa preia afacerile locale.
Studiu: Romania pe locul 3 in lume, dupa numarul de retaileri nou intrati pe piata

Pe prima pozitie se afla India cu 8 noi branduri, urmata de Turcia cu 7 noi branduri.

Desi Romania s-a clasat foarte bine in topul noilor intrari de pe segmentul de retail, la nivel de atractivitate, piata locala nu este in top 10. Romania se plaseaza pe locul 33 din cele 73 de tari analizate in ceea ce priveste prezenta comerciantilor internationali.

Dintre acestia cel mai bine reprezentanti sunt comerciantii din sectorul fashion & denim, urmati de comerciantii cu domenii de activitate specifice. Chiar daca am asistat la o intarire a prezentei comerciantilor de lux in ultimele 12-18 luni, in continuare exista loc pentru expansiune, in conditiile in care doar 7% din aceasta categorie de comercianti analizati sunt prezenti si in Romania.

Aproape jumatate din cei peste 300 de comercianti analizati in cadrul studiului CBRE au magazine fizice in toate cele trei regiuni ale globului, ceea ce demonstreaza ca acest domeniu al comertului este intr-adevar foarte global.

Francizele reprezinta o metoda de operare comuna in Romania. Asfel 56% din comerciantii folosesc acest model, dar acest procentaj este in scadere fata de anii trecuti. Anumite companii mama au fost nevoite, in ultimele 12-18 luni, sa preia activitatea francizorului din motive de slabe rezultate financiare. In multe din cazuri insa, marile corporatii aleg sa intre direct in piata, nu prin francizori, cum s-a intamplat cu H&M, Inditex, C&A sau New Yorker.

In topul mondial al tarilor cu cea mai buna prezenta a comerciantilor internationali conduce Marea Britanie cu un procentaj de 58%, urmata de Emiratele Arabe Unite (54%) si SUA (50%).

Dimensiunea comertului devina una globala pe masura ce retailerii targeteaza piete cheie emergente pe langa destinatiile clasice unde sunt deja prezenti. Din acest punct de vedere, Turcia a inregistrat cea mai mare crestere a prezentei retailerilor anul trecut, alte piete cu cresteri importante pe acest segment fiind Belgia, Polonia, Egipt, Vietnam, Brazilia si Mexic.

Cea mai atractiva piata pentru extinderea retailerilor ramane si in 2011 Marea Britanie, unde sunt prezenti cei mai multi din retailerii chestionati, urmata de Emiratele Arabe, Statele Unite si Franta.

Spania a urcat un loc in top, ajungand in 2011 pe pozitia a 5-a.
Germania, China, Rusia, Hong Kong si Italia sunt urmatoarele tari in top.

La nivel de orase in care sunt prezenti cei mai multi retaileri internationali, Dubai si Londra isi impart primul loc, fiind urmate de New York, Paris si Madrid.