- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Studiu: Rezervarile hoteliere online sfideaza criza in Romania

11 Mar, 12:43 • Redactia DailyBusiness
Rezervarile online in domeniul hotelier din Romania sunt in crestere, cu un avans de 15% in 2009 fata de anul precedent, in ciuda crizei economice, potrivit unui studiu al furnizorului de servicii ibooking pentru hoteluri Ipix Romania.
Studiu: Rezervarile hoteliere online sfideaza criza in Romania

Studiul a fost efectuat pe clientii companiei in perioada 2007-2009.

In 2009, rezervarile au crescut cu 15% fata de 2008. In 2008, fata de 2007, numarul total de rezervari online a crescut cu 7%. Pe perioada celor trei ani luati in considerare, evolutia totala a rezervarilor online depaseste 20%.

O analiza realizata la nivel global de PhoCusWright U.S. Online Travel, arata ca 39% din totalul rezervarilor sunt facute online, iar pentru urmatorii ani se asteapta ca valoarea sa atinga 50%.

„Cresterea in Romania a fost sustinuta tot de romani. Cele mai multe rezervari online vin din tara, dupa care urmeaza Statele Unite, Marea Britanie, Italia, Germania, Franta si Spania”, a declarat Gabriel Turicianu, director general Ipix Romania.

„In 2007, potrivit datelor inregistrate in sistemul de rezervari Ipix, rezervarile facute direct pe siturile hotelurilor de catre romani reprezentau 23%, in 2008 au crescut pana la 33%, iar in 2009 au ajuns la 36% din totalul rezervarilor”, a mentionat Turicianu.
[img=609]Ponderea rezervarilor online, dupa tara de provenienta a clientilor[/img]
Ipix Romania este furnizor de servicii ibooking pentru hoteluri din Romania inca din 2006. Clientii companiei sunt hoteluri de 3, 4 si 5 stele, in principal din Bucuresti, Constanta, Valea Prahovei si Timisoara.

Orientarea romanilor catre rezervarile online a crescut si datorita avantajelor oferite de hotelieri: discount de 5-10%, pachete disponibile exclusiv online sau includerea unei nopti gratuite pentru clientii fideli.

Prognoza Ipix Romania pentru anul 2010 este de mentinere a cresterii, atat in ceea ce priveste numarul de rezervari facute direct pe web site-urile hotelurilor, dar mai ales in ceea ce priveste numarul total al rezervarilor online facute de romani.