Auto

Cat va costa concurentul Dacia, Opel Karl

03 Dec, 15:34 • Redactia DailyBusiness
Constructorul auto german Opel a prezentat miercuri un nou model pe segmentul entry-level, in incercarea de a recupera o parte din cota de piata pierduta in fata rivalilor care ofera masini mai ieftine, inclusiv Dacia, scrie Automotive News Europe.
Cat va costa concurentul Dacia, Opel Karl

Modelul Karl va costa sub 10.000 euro in Germania si va fi
lansat in vara anului viitor, a anuntat Opel, divizie a
grupului american
General Motors (GM). In Marea Britanie modelul va fi comercializat sub numele
Viva de catre Vauxhall, detinut tot de GM. Prin lansarea noului model Opel vrea
sa atraga noi clienti, care altfel ar fi putut cumpara Citroen C1 sau Hyundai
i10.
 
 

„Nu am avut demult timp o masina in aceasta gama de pret si
acesta este un aspect foarte important. Multi clienti care cauta o masina de acest
tip nu iau in considerare un model special daca acesta costa mai mult de 10.000
euro”, a declarat un purtator de cuvant al Opel.
 
 

Modelul Karl, care va fi produs in Coreea de Sud si va
ajunge in showroom-urile din Germania in iunie, ar putea inlocui modelul
Chevrolet Spark, transmite Agerpres.

„Din 2015 nu se va mai comercializa Chevrolet in Europa si
vrem sa facem totul pentru a ne asigura ca aceia care preferau acest model vor
fi acum clientii Opel”, a declarat un purtator de cuvant al Opel. Deoarece
brandul Chevrolet nu a reusit sa se impuna in Europa, General Motors si-a
concentrat resursele pe extinderea brandurilor sale europene.
 
 

Masina cu cinci usi si o lungime de 3,68 metri va fi initial
echipata cu un motor pe benzina de un litru cu trei cilindri Ecotec 75 CP.
Numele noului model a fost ales pentru a-l omagia pe unul dintre fii
fondatorului companiei, Adam Opel.
 
 

Lansarea vine ca urmare a planurilor GM de a reveni pe
profit in Europa pana in 2016. In trimestrul doi din 2014, GM a inregistrat pe
piata europeana pierderi de 305 milioane de dolari, fata de 114 milioane de
dolari in urma cu un an, din cauza costurilor legate de inchiderea fabricii din
Bochum, in Germania.
 
 

Karl-Thomas Neumann, directorul general al Opel, declara intr-un
interviu acordat recent ca GM intentioneaza sa intre pe segmentul de piata
entry-level din Europa cu o linie de modele low-cost, in incercarea de a
recupera o parte din cota de piata pierduta in fata rivalilor care ofera masini
mai ieftine.
 
 

„Dacia este un lucru minunat. Cu siguranta GM nu este Dacia,
insa acest segment de piata entry-level este foarte interesat. Sunt de admirat.
Cu siguranta suntem interesati de acest segment”, a afirmat Karl-Thomas
Neumann.
 
 

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999.
Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate
pe piata auto europeana.