Auto

Ce culori pentru masini sunt la moda in 2018 – 2019

22 Jun, 17:41 • Redactia DailyBusiness
Nevoia de a rămâne autentic într-o lume în care tehnologia continuă să estompeze granița dintre realitate și artificialitate este forța catalizatoare din spatele temei raportului BASF Automotive Color Trends 2018-2019 - "Keep it Real". Nuanțele de gri și albastru sunt punctul central al colecției, iar culorile acromatice sunt combinate cu efecte complexe care adaugă accente colorate și naturale și reprezintă fuziunea dintre realitate și lumea virtuală.
Ce culori pentru masini sunt la moda in 2018 - 2019

Pe măsură ce inovații precum inteligența artificială, mașinile autonome
și industrializarea robotică încep să preia puterea, revenirea la elementul
uman – nevoile și emoțiile oamenilor – devine din ce în ce mai importantă.
Designerii diviziei de Produse de acoperire a BASF au tradus aceste observații
într-o colecție de 65 de culori pentru
suprafețe auto
.
 
 
 

Culorile
închise, nuanțele de albastru și efectele complexe sugerează omniprezența
tehnologiei

Progresele în digitalizare fac ca tehnologia să
devină mai puțin vizibilă și, mai degrabă, împletită cu realitatea. Aplicațiile
pentru realitate augmentată și gadgeturile inteligente menite să ne simplifice
viața de zi cu zi îmbină lumea reală cu cea digitală. Oamenii par să petreacă
mai mult timp pe platforme online, luptând pentru perfecțiune în social media, decât
în ​​lumea reală.

Această omniprezență a tehnologiei se reflectă în raportul
Automotive Color Trends. Nuanțele de gri și albastru sunt punctul central al
colecției. Culorile acromatice sunt combinate cu efecte complexe care adaugă
accente colorate și naturale și reprezintă fuziunea dintre realitate și lumea
virtuală. Nuanțele de albastru – care reflectă culoarea ecranelor și lumina
digitală – apar în culori saturate puternice. Texturile naturale și efectele de
culoare simbolizează căutarea calităților umane într-o lume virtuală.
 

Schimbarea
funcțiilor – noile concepte de mobilitate vor influența opțiunile de culoare


Conceptele de car sharing și ride sharing și mașinile autonome vor schimba funcția unei mașini
de la un bun personal, la un mod de transport mai public. Pentru autoturismele
proiectate pentru a fi utilizate în comun, paletele de culoare universal atractive
vor juca un rol semnificativ. Colecția de tendințe arată modul în care
texturile elaborate și efectele complexe pot face fiecare culoare cu adevărat
unică.
În plus, BASF răspunde
mobilității viitorului prin dezvoltarea continuă a culorilor funcționale. Anumite
culori din cadrul colecției incorporează un sistem de acoperire care atenuează
acumularea de căldură pe suprafața vehiculului, ceea ce reduce creșterea
temperaturii în interiorul mașinii. Alte inovații includ culori cu
funcționalități de ultimă oră, cum ar fi o putere de reflexie mai bună, care le
face mai ușor de detectat, cu ajutorul LiDAR, fără a le compromite estetica.
 

EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) – Viața în spații urbane

În regiunea EMEA, utilizarea spațiilor urbane se
schimbă, unele tipuri de locuri câștigând o importanță tot mai mare în zonele
metropolitane. Acest lucru se reflectă în concepte de design inedite pentru
spații semi-publice, precum magazine, muzee și restaurante. Produsul devine mai
puțin important, iar spațiul în sine se transformă într-o experiență, care îi
invită pe nomazii digitali să petreacă timp descoperind-o.

Totodată, apare provocarea de a atrage atenția
și în mediul virtual. Acolo, tendințele evidențiate de căutări pe smartphone
indică, printre altele, elemente arhitecturale nefinisate care, în unele
cazuri, evocă urme arhaice. În loc să creeze o atmosferă de confort și lux,
formele și materialele prezintă din ce în ce mai mult muchii drepte.
Aceste tendințe se reflectă în gama de culori
pentru EMEA. Nuanțele de gri sugerează mediul urban.

Combinate cu efecte haptice,
ele se bazează pe semnificația a ceea ce poate fi experimentat în realitate.
Culoarea aproape albă, „Grand Blanc”, cu textura sa aspră și asociațiile
sale cu betonul, face aluzie la viața trăită în spațiile urbane. Efectele
particulelor incluse în stratul de acoperire transparent evidențiază trăsătura
specială a unui automobil, aceea de produs emoțional. „The Urbanist”,
o culoare gri închis, antracit metalic, reprezintă uniunea dintre oameni și tehnologie.
Efectul metalic pronunțat creează reflexii neprevăzute și evocă dorința de a fi
în centrul atenției.
 

Asia Pacific – Căutarea calității în viața reală

Oamenii din regiunea Asia Pacific au o relație
ambivalentă cu tehnologia. Își oferă de bunăvoie datele personale companiilor
care le fac viața de zi cu zi mai confortabilă și sunt deschiși în ceea ce
privește legăturile emoționale cu mașini cu inteligență artificială. În același
timp, dorința de contact și de experiențe umane, în viața reală, remodelează
spațiile publice din orașe. „Gray Ambivalence”, un gri metalic strălucitor,
reprezintă integrarea tehnologiilor de înaltă performanță în viața de zi cu zi.
 

America
de Nord – Extinderea orizontului de culori

Demistificarea eroilor publici face loc unor noi
idoli. Defectele sunt acceptate ca fiind parte a naturii umane, iar
diversitatea este sărbătorită. Un nou entuziasm pentru știință și în special
pentru călătoriile în spațiu atrage atenția asupra lumilor îndepărtate. Conectarea
lumii reale și virtuale, precum și relația dintre pământ și spațiu, sunt captate
în culoarea esențială propusă de BASF, pentru America de Nord – „Atomium Sky”: un albastru puternic saturat, cu o granulație medie, care,
în anumite unghiuri, se transformă într-o nuanță mai blândă, semi-opacă. Culoarea
emană un caracter jucăuș și dovedește un spirit orientat spre viitor. Acesta
este al doilea an consecutiv în care BASF a ales albastrul drept culoare cheie
în America de Nord, drept rezultat al proeminenței sale tot mai mari în
regiune.
 

America
de Sud – Transformarea gamelor de culoare clasice

Culorile pentru America de Sud oferă o conexiune
vizuală cu diversitatea regiunii. Două dintre cele mai populare game de culoare
de pe piața auto – alb și negru – se transformă în acoperiri elegante și
eclectice pentru mașini. „Coriolis Force”, culoarea cheie a regiunii,
reflectă atenția și respectul pentru meșteșugurile tradiționale și cunoștințele
transmise de-a lungul generațiilor. Nuanța întunecată emană un efect luxos,
care este creat prin utilizarea unor particule aurii-roșiatice. Sub o sursă de
lumină puternică, acestea creează o estetică reprezentativă pentru regiune.

Expertiza culorilor Diviziei de Produse de Acoperire

Designerii diviziei de Produse de acoperire din
cadrul BASF observă modificările tehnologice și sociale și le folosesc ca sursă
de inspirație și punct de pornire pentru cercetarea intensivă a tendințelor
viitoare. Anual, aceștia își traduc concluziile și predicțiile într-o colecție
de 65 de noi culori, care reflectă tendințele și evoluțiile globale din
regiunile: Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA), Asia Pacific (AP) și
America de Nord (NA).